vrijdag 10 december 2021

paarse vrijdag

 

Paarse vrijdag, ook onze school is  zich bewust van het feit dat paarse vrijdag toch belangrijk is om aandacht aan te besteden.Ik werd gevraagd met nog 2 collega's om hierin mee te denken. Onze leerlingen kennende is het bij ons zaak om dit voorzichtig te introduceren, dus dat moeten we even gaan doen op een goede manier. 

We hebben wel een oproep geplaatst om allemaal zoveel mogelijk in het paars te komen, dus ik heb voor de gelegenheid paarse sokken gekocht en ook een paars mondkapje, 
tevens heb ik er 100 besteld bij bol.com om uit te delen aan oa collega's maar ook aan leerlingen.
Ik sta namelijk erg achter dit idee, vind het prachtig om op deze manier toch aandacht te besteden in deze tijd aan dit onderwerp
 
Gelukkig mag ik in maart, tenminste als het kan naar een seminar over dit onderwerp, om meer info te krijgen hoe we het op onze school nog meer in de picture kunnen krijgen.
Natuurlijk zijn er bij ons op school ook genoeg leerlingen die of twijfelen aan hun geaardheid of aan of ze wel in het goede lichaam zitten, daarom is het juist voor deze leerlingen belangrijk dat we er aandacht aan besteden en er open en eerlijk over praten samen, dat lijkt me de enige manier om het ook bij onze pubers meer te laten gaan leven. 
Al vermoed ik dat de leerlingen hiermee niet zon probleem hebben, maar dat misschien sommige collega's dit veel lastiger vinden dan we vermoeden.
 
Het was een succes deze dag, al was het opvallend dat ze dus paars met homo combineren.. een leerling vroeg of ik een mondkapje had, ik had nog een mooie paarse, die weigerde hij want hij was geen homo... uiteindelijk heeft hij hem meegenomen om hem alsnog omgekeerd te dragen met de witte kant naar buiten. dus ik zo als grap. wat leuk je zit nog met je gevoelens.. Er blijkt nog veel werk aan de winkel te zijn voor ons op deze school, een aantal leerlingen kunnen hier nog niet mee omgaan helaas
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten