donderdag 26 november 2020

verborgen plekken van Alphen

Dwalen met de buuf door een somber maar op oh zon mooie dag, door Alphen.

Het is gek sinds ik wandel door Alphen zie ik de kneuterigheid, zie ik de sfeer maar ook zie ik de meest bijzondere dingen. zoals bovenstaande foto  van deze twee bomen, ze passen zo bij het sfeer beeld dat er was. prachtig

Ooit heb ik al verteld over het verborgen altaar wat ik zag, maar ook nu liep ik door het dorp te dwalen, en tot mijn grote verbazing beland ik ineens op een plek waar ik het bestaan niet eens van wist.. de restanten van de oude |Joodse begraafplaats, de restanten zijn geruimd en verplaatst naar Katwijk aan de Rijn waar ze verder rusten in een speciale gedeelte.. maar er is nu een prachtig stadsparkje ontstaan... het doet me sterk denken aan de gedenkplek voor de roma's in Berlijn..  mooi om te zien.


Tevens zag ik een prachtig sculptuur, met als titel make me smile.. en dat deed het.. ik moest er om lachen..

De overstekende zwanen bij het meer ook prachtig om te zien.  zo grappig, moeder voorop, dan twee jonkies die al groot zijn maar nog niet wit.. dan vader en dan weer twee jonkies.. parmantig lopend.. maar oh wat een moeilijk gedoe dat lopen.. ik kan me voorstellen dat ze liever in het meer ronddobberen.

kortom een wandeling van 10 km met verborgen schatten die je zomaar krijgt.. wat kan een dag toch mooi zijn. en zo eenvoudig om van te genieten.

De avond bestond uit  de cross xxl en die was pittig

de 100 

4 rondes van 25 x iets doen

25 mountenclimbers, 25 airsquats, 25 push up. 25 burpees, 25 lunges links,, 25 lunges rechts, 25 chup ups, 25 sit ups, 25 jumping jacks, 25 plank commando..

en dat dus 4 rondes

nou ik heb het gehaald, zelfs nog even 25 burpees met onze benjamin junior meegedaan omdat hij dat even nodig had

totaal dit uur 800 cal verbrand en over de hele dag dus 1800 cal weg gewerkt..

wat weer een heerlijke dag













 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten