zondag 29 november 2020

streetart tour in Rotterdam

Afgelopen zaterdag ben ik met Chris, Rick moest naar zijn opleiding, in Rotterdam de streetart tour gaan doen. Op het internet had ik gezien dat er veel mooie dingen te zien zouden zijn, een route van 7 kilometer door de stad, die ik wel ken, maar nog niet helemaal doorgrond heb, zoals ik Berlijn en Londen, wel doen, of Amsterdam, al hebben die steden nog steeds geheimen voor me die ik soms zomaar ineens ontdek, zoals nu in Berlijn dat daar een oud ziekenhuis is uit de vroegere DDR periode. .wat indrukwekkend schijnt te zijn, zo ook in Londen waar ergens in een wijk een tank staat die vol is grafiti. dus ik wil dat gaan zien als ik weer mag, net als het kerkhof waar George Michael ligt.. lijkt me prachtig om te lopen en te kijken..

Kortom samen met Chris, gingen we in het heerlijke weer de stad in. Chris had zich al verdiept in waar we langs moesten.. dat is het voordeel van iemand die in Rotterdam woont, die ziet de kaart en zegt dan daar moeten we langs en dan kan ik dom en blond meelopen.. heerlijk.. 

We hadden de app niet gedownload omdat ik vaak het lopen met zon app nou niet echt leuk vind, okey het laat je wel de juiste route zien, maar je bent dan weer zo bezig met je telefoon dat je de helft mist.

We begonnen met de tovertunnel, waar ook streetart was, maar niet echt spreken. dus we dwaalden verder. We kwamen prachtige dingen tegen, in de meest bijzondere kleuren. prachtig. 

Het waren vaak wel opdrachten van de gemeente, maar dat deed niet af aan dat het mooi was om te zien. Wel een paar verborgen stukken gezien, zoals de grammofoonplaat met een gezicht, en twee kleine stukjes die geplakt waren op de rand van de viaduct.. erg leuk.

Natuurlijk had ik last van mijn te veel aan thee, en moest erg nodig na het toilet, maar dat was lastig, alles is dicht tenslotte. toch ben ik zo brutaal geweest om te vragen of ik ergens even naar het toilet mocht, waar afhaal voedsel was. en dat was prima..  dus ik kon weer opgewekt en vrolijk zonder samengeknepen blaas rondlopen door de stad.

De toch was bijzonder, maar achteraf zeiden we we hadden toch de app moeten downloaden, mede omdat we veel straten hebben gezien, wat ook altijd boeiend is waarin veel mensen woonden, maar waar geen streetart te vinden was.. maar het was samen erg gezellig en we hebben leuk gepraat.. dat was leuk vond ik.

Na ongeveer 10 km te hebben gelopen, gingen we weer terug naar huis, natuurlijk beklommen we die 10 trappen naar boven, we laten ons daar niet van weerhouden. en daarna heerlijk op de bank waar we hebben bijgepraat over het leven, met heerlijke, zo verkeerd, chocolade kruidnootjes.. en daarna ook nog tuc koekjes en rijstsnacks.. en hoe gek ook thuis haal ik het al niet , omdat ik weet ik eet me er vet in.. maar nu was het even heerlijk.

Tegen de tijd dat Rick thuiskwam had Chris een heerlijke curry gekookt en dat nadat we samen hadden gegeten. ging ik met een tevreden gevoel terug naar huis door een mistige wereld waar ik dan erg van kan genieten. de sprookjesachtige sfeer die dan ontstaat.

Een mooi cadeautje wat je dan zo maar krijgt aan het einde van de dag.. als een inpakpapiertje van zijdevloei...



























 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten