zondag 6 december 2015

THUIS


Op 4 december kreeg ik de cd van Brigitte Kaandorp binnen, wat weer een heerlijke cd is dat geworden.
Ze heeft een aantal nummers extra mooi bewerkt, soms ten goede, soms net niet, zoals het prachtige lied Wat een mooie dag, vind ik niet helemaal uit de verf komen nu, maar het is en blijft een geweldige tekst. Ook het lied Zwaar leven staat er natuurlijk op, en zelfs een karaoke versie zit erbij, wat willen we nog meer... het is genieten.

Het nummer  Zeewind, over haar vroegere regisseur Bert, is zo teder en zo mooi... het raakt me, het raakt het verlies van mijn vader, het raak zoveel emoties dat het zon mooi teer nummer is, prachtig
ik zou zeggen luister naar het lied en lees de tekst.. zo mooi voor een ieder die een dierbare heeft moeten verliezen.

Brigitte Kaandorp - Zeewind


Je hebt nog zon in je gezicht
De zeewind hangt nog in je haren
En zelfs in dit kouwe, neon licht
Lijk je je warmte te bewaren

Er is nog adem in je lijf
Je hebt nog zuurstof in je longen
Het leven hangt nog om je heen
Maar wat je lig je stil hier jongen

Wat is het vreemd je zo te zien
Tussen de draden en de slangen
Die witte lakens om je heen
En toch die kleur nog op je wangen

Maar geen beweging in je lijf
En roerloos zijn je ledematen
En geen reflex op mijn gewrijf
En geen reactie op mijn praten

Het is onherroepelijk gebeurd
Je bent voor altijd los geschoten
De poorten dicht, de sleutel kwijt
En de terugweg afgesloten

Je onvermijdelijk zien gaan
En wat je lief is, los zien laten
Maakt het zo moeilijk, op te staan
En deze kamer te verlaten

Er is nog adem in je lijf
Je hebt nog zuurstof in je longen
Het leven draalt nog om je heen
Maar oh wat lig je stil mijn jongen
Met op je voorhoofd nog een kus
Om op een onbewaakt moment
Met de zeewind weg te drijven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten