woensdag 16 december 2015

overzicht 2015

Ik ga maar met een willekeurige overzicht het jaar door, het was een wel bewogen jaar, waarin ik vreselijk veel gelachen heb, genoten heb van mijn vrienden, de vakanties, de tripjes, de dagen bij mijn moeder, het shoppen, de ontwikkeling met de flarden en natuurlijk ook mijn werk. Wat heb ik een topbaan.

Ik heb maar bedacht dat ik mijn overzicht van 2015  ga doen aan de hand van foto's die jullie al ergens hebben gezien maar nu nog een keer extra om zo het overzicht van 2015 mee te beleven.
Ik ga niet lopen te bezinnen dat is wel heel gemakkelijk maar wel terugkijken en wie weet tijdens het schrijven vooruit kijken.  Al denk ik dat ik uiteindelijk in het nu beland omdat het nu veel belangrijker is dan wat er was of komt.. maar het gaat om wat er nu is.. Zo dat is een wijze, ik ben klaar met de blog.......
Nee toch niet, ik ga natuurlijk door.
De flarden:



Naast dat mijn flardensite een make over heeft gehad, waar ik tot dus ver alleen maar positieve reacties op krijg, maar ook krijg te horen dat hij wel heel modern is geworden, en dat is goed, hij is on line en ik ben weer bij de tijd. Daarnaast natuurlijk de bundel die uit kwam "Als het hek sluit" een prachtige bundel over afscheid nemen, over rouwverwerking en noem  maar op. 
De flarden die ik mocht schrijven voor het afscheidshuis "De Lelie", een prachtig project die ik met liefde in mijn hart, volledig belangeloos heb gesteund door het schrijven van flarden bij de bloemstukken, door het schrijven van de flarden die ook, zoals ik later hoorde ook de mensen raakten, kortom een mooi geheel. Inmiddels is ook daar een bundeltje van gemaakt, van 29 blz, niet veel, maar alle bloemstukken staan volop in kleur afgedrukt op foto papier, dus een bundel waar ik heel trots op ben om eerlijk te zijn. Daarnaast is ook de bundel Zoeken naar verlangen, klaar, een collectors item, van 4 exemplaren, met flarden naar aanleiding van foto's van de afgelopen tripjes van dit jaar.

Vakanties/ tripjes: 







Natuurlijk heb ik het afgelopen jaar ook diverse reisjes gemaakt, Madrid met vriendin Susan, zo uniek en mooi die stad, naar Zwitserland, compleet onverwachts een uitnodiging van vriendin Kitty, samen naar een prachtig gebied en niet te vergeten naar Montreux, prachtige stad ook , mooie kunst aan de boulevard, kortom prachtig. Als afsluitingsreisje de reis naar Krakau en Auschwitz met vriendin Kitty, wat een bijzondere reis is dit geweest,  het heeft indruk gemaakt op mij en met mij ook op de leerlingen, zeker toen ik vertelde aan ze over Auschwitz, ik ze de foto's liet zien, het was goed. De paar dagen vakantie in Nijmegen, met vrienden Ayaz, Heleen, Kitty en Walter, heerlijk genoten me als afsluiting het bezoek aan het openluchtmuseum


dagjes uit:













 Er waren weer veel dagjes uit, zeker met de mannen, we hebben veel dingen bezocht samen, zoals  de Pasar malam, zoals de Zaanse Schans ( met Nadira erbij), het Tropenmuseum met de mannen ( voor de duidelijkheid zijn dit Frans, Christian en Rick, zodat jullie nu weten wie ik altijd bedoel met de mannen) Booymans van Beuningen en ook nog het Natuurmuseum in Rotterdam, Zelf ben ik ook nog naar de Lakenhal geweest en een prachtige tentoonstelling bezocht in het volkskundige museum over  de dier in de mens.   Madam Tuseau, Soestdijk twee keer bezocht, één keer met Kitty en een keer met Frans het bleef uniek om te zien hoe onze oud koningin heeft geleefd en gewoond. Ook naar de tentoonstelling over de Geisha,  in het volkskundig museum in Leiden, ook zo prachtig om te zien. Leiden bij nacht, een prachtig iets dat je met een bootje door Leiden vaart en dat je dan bij diverse theatervoorstellingen aanlegt om te zien wat voor bijzondere stukken ze hebben gemaakt op locatie. Op het laatst nog naar het Gemeente museum geweest in Den Haag, ook het paleis op de Dam is bezocht, en natuurlijk niet te vergeten de vele shopdagen met vriendin Susan, ook altijd weer een uitje.
Daarnaast met vriendin Els en Heleen, en soms nog meer mensen die meegaan, naar prachtige films geweest, ik kan ze allemaal noemen hier maar ach ik heb ze gezien, heb ze beschreven in mijn blogjes dus als je ze echt wil weten, ga de blogjes nog een keer door zou ik zeggen. En ik ben vast uitjes etc vergeten,

Theater bezoekjes.


 het monologen festival, en niet mongolen festival. Het prachtige theater stuk van vriend Rick To be or not to be, waarin hij speelde, Billy eliot, prachtige voorstelling met vriendin Kitty, net als Moeder mag ik bij de revue was ook prachtig maar haalde niet de sfeer van Billy vonden vriendin Kitty en ik. De voorstelling van De soldaat van Oranje met school wat maakte die een indruk op mij
De voorstelling van Brigitte kaandorp met vriend Frans, waarmee ik zoveel heb gezien dat ik het haast vergeten ben waar we allemaal zijn geweest, zoals Heerlijk duurt het langst,  Richard Groenendijk, Onder de groene hemel, prachtige voorstelling over het leven van Boudewijn de Groot,  Later is nu, Codarts, prachtige voorstelling van de studenten van deze school, elk jaar weer een feestje om te zien, Stef bos in Gouda, ook zo prachtig mooie teksten mooie liedjes en mooie show. De parade waar ik met vriendin Marlous drie prachtige voorstellingen heb gezien.  Jeans waar we elk jaar weer naar toe gaan en van genieten. Daarnaast hadden we voor het eerst de voorstelling Klappen voor Bart, in de school gehaald, en ik ben om, wat een prachtige voorstelling is dit, zelfs een tweede keer merk ik dat  hij blijft boeien. Het zit goed in elkaar deze voorstelling en er is aandacht voor het pesten zowel on line als life. Prachtig, en ook hoe de leerlingen reageren. Natuurlijk ook nog een keer de voorstelling van Lenette bezocht, samen met Lisette, omdat zij hem graag wilde zien, en ik hem wel twee keer wilde zien.

Ach en natuurlijk ook nog.....

Het meest groots evenement was wel, dat we voor vriend Frans een surprise party hadden geregeld voor zijn 50ste verjaardag, wat hebben we een lol gehad met elkaar, Nadira, Rick, Christian, Albert en ik, we hebben zoveel verzonnen en genoten van het hele spel. Zeker als op de avond van het songfestival, vriend Frans aan komt lopen met een koffer met al zijn spullen die hij  mee neemt voor een nachtje weg. Zeker als hij nog even snel wat spullen naar boven moet brengen bij Nadira maar er dan achter komt dat we met elkaar het songfestival gaan vieren dit jaar bij Nadria en dat we voor zijn verjaardag dit hebben geregeld, heerlijk.

De Santa run waarmee we voor de Isk, 10.000 binnen haalden voor muziek therapie, de kerstgala onder en boven bouw waar ik dus weer even als kerstman opgeblazen rond liep,

De ritje naar Musselkanaal, soms met iemand mee, soms alleen om even mijn moeder te zien, het is altijd een lange rit maar het is wel de moeite waard als ik er ben,

De vele etentjes die ik heb gehad met de mannen, met vriendinnen,  gewoon gezellig eten, al dan niets te vieren, we bedachten wat, de vele uit etentjes voor een voorstelling na een dagje uit, kortom het was altijd geweldig het afgelopen jaar.

Het diner voor de vluchtelingen bij ons op school, geweldig was dat en uniek, wat hebben we een hoop werk verzet weer.

Tevens de leerlingen die bij mij in counseling zaten en zitten, wat maken ze mijn dag altijd mooi als ik merk dat ze ineens beter in hun vel gaan zitten, als ik merk dat ze zich goed voelen etc.
Al die mensen die ik dagelijks ontmoet, waar dan ook, soms bij mijn sportschooltje, soms op straat, soms in de lift, soms zomaar ergens, die mij hun verhaal vertellen, mij raken,  daardoor soms ineens tot inspiratie dienen voor de flarden.  

Als ik zo het jaar bekijk, kan ik zeggen dat ik een vol en rijk jaar heb gehad, ik knijp mijn handen dicht met mijn vrienden die er zijn, mijn familie, met de mensen die ik ontmoet op straat, tevens de leerlingen van de isk die ik zie en hun verhalen, hun gedachten, noem maar op, 
misschien daarom ook wel de foto als inleiding het tentje omdat ik hoop dat in 2016 niemand verplicht in een tentje moet wonen maar dat iedereen zich veilig voelt en veilig is, dat zou ik iets prachtigs vinden.

Allemaal een mooi en goed uiteinde en een prachtig begin van 2016 en ga in dit jaar je droom waarmaken
kus




Geen opmerkingen:

Een reactie posten