maandag 14 december 2015

kerstflarden 2


symbolen uit het oosten
alles krijgt zijn plaats
alles wijst er op
dat ik je zal ontmoeten
in het oosten
de symbolen geven het teken
in het oosten
daar zul jij staan
op de uitkijk
naar mij
vanuit het westen
ben ik op weg
naar je toe
maar kwamen de 
wijzen niet 
uit het oosten?

kaarsjes die flakkeren
 kaarsjes die flakkeren
die spelen in de wind
langzaam gaan ze
zich te buiten
die langzaam
aan gaan
kaarsjes die flakkeren
die leven in de wind
zo zal ik je
vinden
als ik kijk
naar ons kind

 lampjes
 de kaarsen
die branden
als een smeulend
teken van hoop
werden door
jouw vervangen
toen je verscheen
je toverde
alle kaarsen weg
en zette er lampjes
voor in de plaats
als teken van liefde
voor mij


dromen
dromen
van vandaag
een kaars
steek ik aan
zo laat ik
het licht
voor jou
ontstaan

langzaam aan
langzaam gaat
de hemel open
de wolken
verduisteren 
de maan
maar toch is
er een ster ontstaan
die ons
in het licht
laat staan

de druipende kaars
 de druipende kaars
staat voor het raam
langzaam 
laat ik hem
vlammen
om zo 
jouw liefde
te laten ontstaan

in het smelten van de kaarsen
in het smelten
van de kaarsen
zie ik jouw gezicht
in het smelten
van de kaarsen
zie ik
hou jouw liefde
op licht

oorlog in de kerststal
onze zoon
kreeg voor
kerst van ons
Een playmobiel
kerst stal
Met alles er op
En er aan
Om hem zo
Te laten genieten
Van de kerst
Hem bekend maken
Met het verhaal
Van het kind
In de stal
Inmiddels in zijn spel
Gaat hij al ver
Hij heeft zijn piraten
Tevoorschijn gehaald
Voert oorlog
Tegen Jozef en Maria
Bezet met man en macht
De stal
Het kindje in de kribbe
Was de eerste die
Er aan ging
Bungelt nu ergens
In de vlaggenmast
Van het piratenschip

kat in de kerstboom
de boom opgezet
de boom die
soms meer
dan niets telt
de boom
die soms ineens
zomaar valt
de kat
hing er in
en nu is de
kerst gebroken
zoals de
zoveelste bal


Spelen met God
Hij is in volle bloei
Mag een wens doen
Op school
Terwijl hij kijkt
Naar het kindje
In de stal
Roept hij ineens
Vol overtuiging
Ik wil spelen met God
Die anderen ken
Ik al

Geen opmerkingen:

Een reactie posten