vrijdag 25 december 2015

hoog bezoek deel 2

 en dan is het zover... ineens is het zover, de familie staat voor de deur,  mijn neefje belde op of ik hem kon halen van het station, hij was daar al  terwijl ik er naar toe reed had ik al het vermoeden dat mijn moeder en broer en nichtje en de hond er ook zo zouden zijn. Mijn schoonzus was helaas ziek en kon dus niet komen. Erg jammer omdat we dan dus niet compleet zijn met elkaar en dat vind ik dan jammer.

Mijn moeder en broer en nichtje met de hond, stonden net op de parkeerplaats toen ik  met mijn neefje aankwam, erg gezellig. Mijn moeder helemaal blij omdat ze mij weer zag en dus weer even in mijn huis was. Ze had dat denk ik niet meer verwacht op haar 81ste. Ze was happy. 

Eerst hebben we koffie en thee gedronken met een stuk kerstkrans, ik heb inderdaad heel erg uitgepakt omdat ze natuurlijk niet zo heel vaak komen.  

Om ongeveer 15.00 zijn we aan tafel gegaan, ik heb aan iedereen een tasje gegeven waar eerst een handwarmertje inzat, en daarbij gezegd dat het thema engeltjes is, en dat ze bij elke gang een engeltje krijgen en dat ze die in de tas moeten doen voor thuis. Het engeltje wat jullie hier onder zien staan is de tafel engeltje, en die verdween al heel snel in de tasjes.
 
 Het voorgerecht was een koude tomatensoep met een spiesje en op het spiesje zat een engeltje geplakt.
 het warme voorgerecht was een bakje met championne ragout, 
met daarbij een engeltje dat licht gaf in verschillende kleuren.


 het hoofdgerecht was 3 soorten sla met een  taartje van broccoli, met 3 soorten verg steak en een stoofpeertje.

 als toetje een bakje met ijs, een glaasje met slagroom en een bakje met vruchten bij de chocolade fondue...
 Na het eten mochten we eindelijk de kerstkadootjes uit pakken, Tussen de maaltijden door had ik aan mijn neef Joost, die inmiddels 18 is, de kerstdoos gegeven,  ik heb vanaf zijn geboorte elke jaar een kerstbal in een doos gedaan, daarop de datum van welk jaar het is en nu is het aan hem om er elk jaar een bal bij te kopen zodat hij een levensboom maakt bij de kerst.. ik heb hem beloofd op het moment dat hij op kamers gaat krijgt hij van mij zijn eerste kerstboompje.
hij was er zo blij mee, en zo ontroerd, hij heeft wel een half uur zitten te kijken naar wat voor soort ballen er inzaten, en welk jaar het was. Zo  gaaf om dit te doen.

Daarna kwam het kado voor mijn moeder, het schilderij met de stamboom van ons gezin, Ik vond het doodeng omdat ik niet wist hou ze zou reageren. Maar ze was  er dolblij mee, ze had al heel vaak, en dat wisten we niet, gedacht om zoiets te maken, maar ze kwam er niet aan toe. Ze was superblij en ontroerd, zeker toen ze kreeg te horen dat twee nichtjes van mij ook hadden geholpen maar ook dat het van ons samen kwam, ik heb dat maar gezegd omdat ik het een kado van ons als kinderen en klein kinderen vind.  Ze was blij. Natuurlijk had ze voor ons allemaal een enveloppe met wat geld erin ,altijd leuk. Ook had ze voor de grap twee boekjes neergelegd voor haar zelf, met op het pakpapier, voor oma van Joost en Femke, en eentje met voor mama van Henk. Magda en Harry.  hierin bleken boekjes te zitten die ze zelf gekocht had met de titel voor de liefste oma en voor de liefste mama. Mijn neefje speelde het spel geweldig mee, en mijn nichtje begon echt te twijfelen of het wel of niet waar was. Heerlijk weer dit soort grappen van mijn moeder. Ze is na een klein dipje gelukkig weer helemaal de oude, met streken en lol.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten