woensdag 16 december 2015

kerstflarden 3



Nog geen boom?!?!
Hij kreeg zijn
Kerstcadeau
Veel te vroeg
We hadden daar
Niet zo goed
Over nagedacht
Hij mocht het pas
Openen
Als de boom er staan zou
Elke dag
Op school staat
Die boom er allang
Is het al helemaal kerst
Bij ons thuis
Moet hij nog wat wachten
Wegens tijdgebrek
Nog geen kerstboom gehaald
Elke dag roept hij
Verontwaardigd
Nog geen boom!!!!


als de engelen dansen
elke avond
kijk ik
naar de grote
en de kleine beer
elke avond
begroet ik
de maan weer
elke avond
kijk ik naar de sterren
maar ik kan pas
echt genieten
als de
engelen
dansen gaan

draden van licht
(uit je handen)
in de nachtelijke uren
vertelde je mij
of ik wilde kijken
naar je handen
die licht geven zouden
ik heb gekeken
maar ik zag
helemaal niets
ja het licht van de sterren
verder zag ik
echt
helemaal niks

kat in de kerstboom
de boom opgezet
de boom die
soms meer
dan niets telt
de boom
die soms ineens
zomaar valt
de kat
hing er in
en nu is de
kerst gebroken
zoals de
zoveelste bal

Zachtjes kruipt ze tegen me aan
Zachtjes hoor
Ik haar nagels
Tikken op het
Laminaat
Langzaam
Komt ze dichterbij
Langzaam
Kruipt ze
Zachtjes
Tegen me aan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten