zaterdag 19 december 2015

muzikale kerst 3

treed binnen in mijn muzikale wereld


( in 2005 had ik het idee om een aantal liedjes 
op een cd te branden en daarbij meteen
ook flarden te schrijven, het werd een 
muzikale kerst wens met prachtige liedjes
die ik hopelijk hier ook kan neerzetten)
(ps de linken naar het liedje staat in de titel, dus op de titel klikken en je komt bij het lied) 


de schapen 
zijn al voorbij
de slaap wil niet komen
nadenken bij het journaal
bij het nieuws dat
zoveel zegt
over verdriet
over een wereld in angst
beseffen dat het me
niet klein zal krijgen
ik ga leven 
zonder angst

 in tijden
van verdriet
waarin de wereld
grauwer en grauwer ziet
klinkt in mij
altijd een lied
die ik eerst fluisterend begin
die opzwelt tot
ongekende luidheid
ik zing dan
mijn lied om te vertellen
ik overwin
alles met dit lied

de wekkerradio gaat af
de muziek start
mijn nieuwe dag
van het jaar
ik luister
de muziek in mijn ontwaakt
de feest verlichting aan
het is een nieuwe dag
om weer te genieten 
om te ontvangen
wat het leven mij
geeft

 blote voeten
op het kille zeil
het warme bed
met jou
lokt me terug
aarzelend 
besef ik
dat ik thuis gekomen ben
in de warmte
van jouw liefde
waar ik atlijd
meer dan welkom
zal zijn

ik doe het niet
omdat ik weet
dat het altijd
weer goed komt
al denk ik soms
dit kan het toch niet zijn
er moet meer zijn
het komt heus wel
weer goed
hoe somber
het soms ook 
lijkt te zijn

rest van het jaar
einde van deze reis
door de muzikale klanken
die me raken
waar ik ook ben
alleen maar zeggen
heb een mooi
muzikaal jaar
waar de muziek in jou
je dansend door vreugde en verdriet
door de wereld laat gaan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten