zaterdag 26 december 2015

de laatste Lelie


Soms lopen dingen net wat anders, al is het een soort van stroomversnelling ineens, de nieuwe site voor de flarden is af, de bundel "Als het hek sluit", is net uit, en verkoopt als zoete broodjes.
Ineens is er tijd om een lang gekoesterde droom waar te maken, een bundel in full collor met flarden bij bloemstukken. Het werd me in de schoot geworpen, ik kreeg de vraag, ik zag prachtige foto's met bloemstukken, ik schreef er flarden bij en het kon niet anders of er moest een bundel van komen. Die gaat komen. Het is geen dikke bundel, het is een dunne bundel van slechts 29 blz, maar wel op extra mooi papier, wel met foto's van de bloemstukken, en in kleur. Een lang gekoesterde droom van mij. De bundel gaat 10 tot 11 euro kosten afhankelijk van de kosten, maar een deel van de opbrengst gaat naar het Afscheidshuis De Lelie, om zo hun ook te steunen met het prachtige werk wat ze doen. 

Er staan in de bundels ook flarden die niet tentoongesteld zijn bij de open dag, omdat ik die pas later heb geschreven naar aanleiding van foto's en soms na iets anders maar die zo goed pasten bij de bloemstukken....

Kortom weer een bijzondere ontwikkeling en weer een bijzondere bundel.

Daarnaast is de bundel met fotoflarderen, Gevangen dagen van het nu,  in slechts 4 exemplaren ook klaar, en ligt bij de drukker, ook zo bijzonder weer. Kortom ik geniet van dat ik zoveel mensen kan raken met mijn flarden en dat ik er zo mee bezig kan en mag zijn.

gebonden dromen
maak het eenvoudig
maak het zoals het is
geen poespas
over mijn leven
geen getreur over het gemis
laat me gewoon
mijn dromen dromen
in de slaap van altijd
bind ze samen als een
bosje bloemen
omdat je daarmee
mijn dromen maakt



 
de zon is gaan slapen
nu de nacht is gekomen
de zon is even gaan slapen
om de sterren de kans te geven
om mij te leren
dat er in elke nacht
een lichtpunt staat
nu de nacht mij omhelst
kijk ik naar de bloemen van de zon
om te weten
dat de zon ooit
ook voor mij weer
terug komen zal 

 
krans van licht
gevangen in de donkere momenten
van mijn leven
opgehangen licht
dat langzaam mijn hart
zal doen oplichten
omdat ik weet
dat jij
in mijn leven
het mooiste was
wat ik ooit kreeg


 
mag ik dan
het gemis van voor
altijd niet meer samen
de tranen die
hun schuilplaats niet meer vinden
de woorden die
niet zeggen wat ik zeggen wil
mag ik dan even heel even maar
mijn ogen aan jou geven
mijn tranen bij jou laten zijn
zodat ik kan huilen
omdat ik niet meer met jou samen mag zijn


stil de stilte laten komen
de woorden die ik nu
zal spreken
in de kamer van
ons geluk
zullen geen antwoorden meer krijgen
omdat jij niet meer
kan zijn
je ogen gesloten
alles had je al bedacht
je gaf antwoord op mijn vragen
in de keuzen van jouw liedjes
ik laat nu de stilte
maar heel stil komen
ik zal nooit wennen
aan dit gemis

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten