vrijdag 4 december 2015

het is volbracht


Het is inmiddels vrijdag 6 uur in de avond, ik ben druk geweest met van alles, vandaag veel sinterklaas natuurlijk op school Dus ik ben begonnen met daar in mee te gaan, ik had voor elke klas die ik had een zak pepernoten meegenomen, die ik dus op mijn buro had staan, zodat ze steeds een handje vol konden pakken totdat het op was.  Het was meteen daardoor feest. De klassen kregen de opdracht om een toneelstukje te spelen ,wat met de Sinterklaas te maken had. Ze moesten aan de hand van een boek, kon de titel zijn, kon een stukje zijn etc, het was in ieder geval zo dat ze met een mooie verhaal moesten komen. Ik heb genoten wat een geweldige leuke week, met veel creatieve leerlingen.

Vandaag was het helemaal top, Sinterklaas zou langskomen, dus ik heb dat even slim aangepakt, want ik wilde hem nog steeds een keer te pakken nemen,. Dus met een collega hadden we afgesproken we gaven hem een plankje hout. Dit kreeg hij omdat hij altijd vreselijk veel door bleef vragen over het  apparaat in de sportschool waar we dus als een soort van hitsige man lagen. Het waren net twee billen en je moest steeds voorover buigen, voor je rug en je buik. kortom daar hadden we altijd lol over. De collega die Sinterklaas speelde was dus altijd erg geinteresseerd hierin, dus we hebben hem twee plankjes gegeven zodat hij kan oefenen .

We hebben veel lol gehad hierover. Met de isk lessen had ik een leuke opdracht bedacht, die kregen een stukje film te zien, die gisteren  door andere leerlingen van de Isk was gefilmd en op een spannend moment werd de film gestopt met een cliffhanger, en daarna moest een andere groep verder spelen. Erg grappig wat ze er dan van maken.

Toen de lessen voorbij waren, heb ik snel mijn lokaal in de kerstsfeer gemaakt, een oud leerling zou langs komen om mijn nieuwe website on line te gaan zetten, maar helaas ging de school vroeg dicht, kon ik hem niet bereiken, en dus ging het niet door. Ik hoop dat hij zondagmiddag tijd heeft, want ik vind het wel erg gaaf als mijn site on line is, ik hoop voor de kerst in ieder geval.

Daarna even snel sporten, langs de kringloop, had nog wat bijzonder kaarsenstanders nodig, omdat ik toch aardig wat kaarsen heb die ik wil aansteken.
Ik had de smaak ineens te pakken, dus ik heb meteen maar mijn kerstboom, sorry voor de mensen die nu in shock vallen en die denken waar is die man mee bezig? maar ik heb zin in de kerst, dus de boom staat, zondag gaan de lichtjes erin, de ballen etc en dan is het bijna kerst voor mijn gevoel

Heb ook meteen de kerstkaarten die overver moeten op de bus gedaan in de hoop dat ze overkomen en dat ze aan komen bij de mensen waar hij moet aan komen.

Bij thuiskomst lag trouwens de nieuwe cd van Brigitte Kaandorp in de bus. Thuis, wat een mooie cd met mooie liedjes.

Het gedicht is inmiddels af, en ik ben redelijk tevreden, dus ik hoop de lezer ook.
De rest van de avond, lekker niets doen en genieten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten