vrijdag 31 oktober 2014

Buddhas (uit eten)


 
Er zijn weinig restaurants waar ik vaker kom, en waar ik altijd het eten weer heerlijk vind. Dit keer voor de derde keer bij Buddhas in Leiden, om weer eens te genieten van het heerlijke eten daar. Dit keer in gezelschap van een stel jonge honden. Het zijn de mensen waarmee ik vorig jaar in het derde leerjaar Wensen en Grenzen heb gedaan, en aangezien we het met elkaar erg leuk en goed kunnen vinden, ook een beetje de zelfde soort humor hebben, zijn we met elkaar uit eten gegaan. Ik moet zeggen ik voel me altijd vereerd dat deze jongen mensen mij mee vragen en het nog leuk vinden ook om met mij ergens heen te gaan. Ik geniet dan dubbel. Natuurlijk voel ik het zelf niet zo dat ik ouder ben dan zij, ik voel me net zo jong maar toch ik ben realist genoeg om te beseffen dat het ook anders kan. Afgesproken met vriendin Elizabeth om haar op te halen bij haar thuis en dan zouden we samen naar het restaurant lopen. Het was meteen al dolle pret, samen lopen en kletsend naar het restaurant waar we de wel heel erg prive onderwerpen bespreken, en af en toen met het schaamrood op onze kaken lopen te grinniken om elkaar. Bij aankomst bleken Arjen en Martin er al te zijn, en dus zijn we naar binnen gegaan en kregen ene tafel aangeboden. Het meest leuke is dat meteen al weer de sfeer er inzit en we eigenlijk al lachen en grappen en grollen hebben met elkaar. Terwijl we heerlijk zaten te kletsen, kwam Edwin ook binnen lopen, en schoof aan tafel, iets te laat maar dat had zo zijn reden en dat is ook prima. Met elkaar hebben we natuurlijk vreselijk bijgepraat, hebben we weer veel dingen gedeeld uit ons leven en over de dingen die ons bezig hielden en houden. Over nieuwe plannen voor de derde klassen maar vooral over dingen die ons persoonlijk raakten,. Het is zo boeiend en geweldig om met deze, eigenlijk 5 totaal verschillende mensen , bij elkaar te zijn en te zien dat er een goede en geweldige chemie ontstaat. Het is dynamische, we praten, nemen elkaar af en toe een beetje in de zeik, grinniken en komen eigenlijk alleen maar dichter tot elkaar. Na het eten, had ik voor alle vier een klein kadootje meegenomen, een mini Buddha, en een clownsneusje omdat het Halloween is. En ik vind clowns vreselijk eng, en nooit grappig. Vind dit ook echt iets om als je mensen wilt laten schrikken je zon neus op moet zetten... Dus dat was mijn bijdrage aan het Halloween gevoel. We hebben na het hoofdgerecht ook nog een toetje genomen, en toen pas vernam ik dat het bloemetje dat ze bij het gerecht serveren hergebruikt word. Ze zijn vreselijk duur. Deze bloemen, worden afgewassen en daarna weer gebruikt. Is er nu een bloemetje stuk door de afwas, dan word dat betaald uit de fooienpot. Kortom deze bloemen zijn goud waard, dus ik ben er extra voorzichtig mee geweest.  Na het eten nog even heerlijk natafelen en kletsen en toen ieder weer zijn weegs, om weer ieder zijn eigen leven in te stappen en te gaan genieten van dat we elkaar weer gezien en gesproken hebben. Een volgende afspraak zal weer geregeld worden door Martin, en ik ben benieuwd wat hij gaat bedenken. al denk ik dat het restaurant bij mij op school een mooie optie is omdat het ten eerste heel goed eten is en het maar 12.50 is voor een 3 gangen menu.... dus ach we zien wel, we laten ons verrassen, al besef ik heel goed dat het pas in januari zal zijn. maar dat maakt niet uit, het is gaaf en goed zon avond met elkaar.
(ps: Martin hoe komt het nou dat.....?)
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten