zaterdag 1 november 2014

volledig verknipt


Vanavond samen met vriend Frans naar de eerste voorstelling geweest van het seizoen die we samen allemaal gaan bezoeken. Deze voorstelling, had ik nog niet van gehoord, maar volgens Frans moest dit bijzonder leuk zijn. Ik moet zeggen, in het eerste gedeelte dacht ik alleen maar, mijn hemel moet ik dit 2 uur aanzien, wat een gedoe en wat een vreselijk stuk met  deuren in en uit taferelen, wat een vreselijke overacting steeds, en waarom kan spelen de mensen niet gewoon zoals ze zijn. Tot het moment dat de moord gepleegd is, en dan gaat ineens het zaal licht aan , en gaan ze het stuk weer spelen voor een reconstructie, en dan mag je als publiek roepen als er iets anders gaat. Het grappige is wel, dat het voor de spelers ook improviseren is, dat het voor hen ook afwachten is wat er gezegd gaat worden. Ze spelen daarop ook in op het publiek, met of akelige opmerkingen zoals van.. Goh is dat jouw vrouw daar naast je, die kan ook wel een spoeling gebruiken,  en noem maar op, kortom je word als publiek behoorlijk bij het stuk betrokken.  Bijzonder vind ik dit dan wel, zeker als je op een gegeven moment mag stemmen wie volgens jou de dader is, en dat de opmerking komt dat er onder je stoel een kastje zit. Waarop vriend Frans meteen onder de stoel duikt, omdat hem dat natuurlijk zo leuk lijkt zon stemkastje, maar dat meteen de opmerking komt tegen een mevrouw of ze wel heeft opgelet omdat haar stoel een klap stoel is en ze dat dus had moeten zien als ze ging zitten. Dus er was van alles aan de hand. Het stuk werd erg leuk gespeeld om eerlijk te zijn, ik vond het een bijzonder stuk. Zeker omdat aan het einde blijkt dat er steeds een andere dader te voorschijn kan komen, wat het voor het publiek ook aantrekkelijker kan maken om te komen kijken. Ik vond het spel van de actrice die mevrouw Schubert speelde geweldig, wat een mooie rol en wat goed gespeeld. Haar mond kon zoveel uitdrukken in bepaalde reacties hilarisch. Toch is het een stuk dat ik wegens de op bouw aan kan raden ,het spel is niet super, veel over acting en veel opzeg tekst. maar het gegeven is leuk en grappig. Al moet ik zeggen, ik heb ooit ook meegedaan aan moordspelen en dat vond ik erg grappig en leuk maar dat was ergens boeiender omdat er veel meer van de acteurs werd verwacht in het spel.  Na de voorstelling vriend Frans afgezet bij vrienden Chris en Rick in Leiderdorp waar hij gaat slapen omdat ze morgen een dagje uit gaan, even nog daar wat gedronken en toen naar huis. weer een heerlijke dag gehad. dat is op zeker.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten