donderdag 13 november 2014

zo nu is het echt , ze zijn uit



Eindelijk is het zover op 12 november 2014 is dan het kindje echt geboren, de bundel "Achtergebleven met lege handen" is een feit. Hij is uit en is klaar. Het is elke keer weer uniek om je bundel, die dan net klaar is weer in je handen te pakken, en dan echt te voelen. Je werkt er maanden aan, soms jaren, soms weken achter elkaar, soms wil het even niet, soms kom je er later achter dat je een fout hebt gemaakt en dat je dan weer alles overnieuw moet doen. kortom het is soms niet leuk. Gelukkig zet ik altijd door en komt het goed. De correctie door dierbare vriendin Kitty is volledig afgerond en prachtig goed gedaan, zonder haar zou ik een bundel afleveren met spel en taal fouten en heel veel stijlfouten. Zij begrijpt me precies en dus begrijpt ze ook wat ik bedoel en kan ze mijn flarden prima corrigeren.  Als alles klaar is, gaat hij naar de uitgeverij, en is het wachten op de proefdruk, dit keer was de proefdruk, de kaft niet goed, dus dat moest over, maar de rest prachtig. Ook voor Kitty zal het een verrassing zijn , ze heeft alleen de tekst gezien en verder niets van de vormgeving. Dus ik ben extra benieuwd wat ze ervan vind. Daarnaast blijkt inderdaad dat de sociale media een betere reclame tak is, omdat de eerste 50 bundels zijn inmiddels al verkocht. De tweede druk zal moeten komen, erg leuk. De bundel verkoopt denk ik ook nu beter omdat ik natuurlijk ook regelmatig flarden plaats op mijn blog, en deze zijn dit keer aangevuld met de flarden naar aanleiding van het schietdrama in Alphen aan den Rijn, met 2 korte kerstverhalen, met flarden die in verschenen zijn in een bijzondere uitgave, namelijk de bundels waarin foto's zitten met daarbij flarden geschreven, die ontstaan zijn in de steden waar ik was, deze bundels zijn in beperkte oplage verschenen. Kortom het is een prachtige bundel met een mooi geheel. Er zit nooit een thema in, de flarden die ik mooi vind komen erin. Tevens ligt natuurlijk de nieuwe bundel ook al op de plank, die heeft wel een thema: Namelijk de dood, of te wel het afscheid dat je moet nemen van iemand. Daar kom ik later in het jaar op terug, als hij gecorrigeerd is en is uitgewerkt. Maar nu deze bundel, hij is er en ik ben trots,  de bestelling gaan morgen de deur uit, hij is inmiddels wel verzonden naar de KB in Den Haag, waar al mijn bundels liggen, maar waar ook al mijn flarden die ik ooit heb geschreven opgeslagen liggen zodat mocht ik ooit de ogen sluiten, er iets blijvends is, en meestal worden de meeste kunstenaars pas beroemd na hun dood, dus wie weet. Ik moet alleen een keer een testament opmaken waarin ik een erfgenaam moet noemen die de rechten van mijn bundels en flarden krijg. maar dat is nu nog niet aan de orde. Nu kan men nog genieten van deze bundel
en bestellen via onderstaande link, of via mij, maar dat kan dan even duren. Ze kosten 15 euro per stuk en als ik ze op moet sturen komt er 2 euro bij
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten