woensdag 12 november 2014

talenten dag

Vandaag hadden we op school de Talentendag. Dit betekende dat de leerlingen van de basisscholen bij ons komen om te kijken naar de talenten die ze leuk vinden en om daaraan mee te doen. Dit keer had ik een volle bak, 14 leerlingen, terwijl ik meestal maar een stuk of 7 heb, dus ik was erg tevreden. Wel was het zo dat ik veel meisjes had en maar 1 jongen maar dat was niet erg, de groep kinderen was erg leuk. Deze ochtend was ik even heel vroeg naar mijn schooltje gegaan, mede omdat ik had gehoord dat de schoonmaaksters een probleem hadden, van de 4 vaste medewerkers waren er 2 ziek en dus moesten ze de hele school met 2 mensen doen. Nu weet ik ook dat het stofzuigen van mijn lokaal een heidens karwei is, dus heb ik dinsdag aangeboden, dat als ze hun stofzuiger in mijn lokaal laten staan dat ik dan wel even het lokaal zou stofzuigen zodat zij gewoon de rest van hun werkzaamheden konden doen. Dit vind ik normaal je helpt elkaar als het kan en waar het kan. Dus ik stond al heel vroeg met het nummer van Queen "I want to breek free" vrolijk te zingen terwijl ik aan het stofzuigen was. Het was uiteindelijk minder werk dan ik dacht , maar het viel me wel op wat een haren er in de borstel van de stofzuiger gingen zitten, afschuwelijk. Daarna les geven, en het leuke was dat we zomaar 2 tussenuren kregen. Dus ben ik eerst even met wat leerlingen wezen praten, daarna heb ik geholpen met het uitdelen van de t-shirt, snoepjes en ook van de pakjes drinken. Daarna kon ik met de leerlingen naar mijn lokaal. Dit keer was het voor het eerst dat ook de ouders even meekonden om te kijken in het lokaal. Dat had ik even niet verwacht, maar het was goed, ik heb een kort praatje gehouden over wat ik met de kinderen ga doen. Over het vak drama zelf en daarna heb ik vriendelijk de ouders uitgeleide gedaan, en ben ik begonnen met mijn les die ik wilde geven. Het was een heerlijk stel kinderen om mee te werken, en ik heb genoten van ze. De twee uur die we hadden vlogen om, en voor het eerst had ik tijd te weinig. Ik was er erg verbaasd over maar het kan dus kennelijk gebeuren dat je tijd te weinig hebt. De kinderen waren erg tevreden. Nadat ik de leerlingen had afgeleverd bij hun ouders, ben ik nog even langs de lokalen gelopen waar ze ook iets hadden gedaan of er nog hulp nodig was, maar dat was niet meer nodig. Ik vind nog altijd dat als je het samen doet, je het ook samen opruimt. Dus uiteindelijk was ik wel later thuis maar het was wel weer een middag met een gouden randje heerlijk gewoon.



ach het leukste jochie van de klas  had de meeste lol:-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten