zondag 16 november 2014

utrecht.....

 
Ach op de dag dat Sint en Piet in Nederland aankomen, in Gouda een kaas en een stroopwafel piet is, er mensen staan te demonstreren tegen en mensen er demonstreren voor, er 90 mensen worden opgepakt wegens wel of niet zwarte piet, het woord Racisme ineens hoog in de top 10 staat, is het gewoon een heel gedoe om je er niet mee in te laten. Zeker niet als je in een literaire boekhandel binnenkomt en meteen ziet dat de etalage pop maar wat vaag met zwarte vegen is besmeerd, het is toch wel bijzonder vind ik dat dan. Kijk de piet aan de onderkant maakt het wel heel gekleurd, maar goed die is roze gemaakt dus dat is ook weer bijzonder. Maar geen roze piet. Vanochtend dus vroeg op en dit keer was de Ns voor mij heel gewillig ik was keurig op tijd zonder ophoudingen etc dus heerlijk. Dus om 3 over 10 stond ik bij de toiletten. Susan kwam iets later, voor haar was de ns minder leuk en had wat vertraging helaas. Dit mocht de pret niet drukken, dus wij samen lekker naar het centrum, natuurlijk eerst langs de miss Etam, om voor susan van alles te pakken en te laten passen om daarna met 2 stukken kleding naar buiten te gaan. We zijn weer heerlijk met elkaar door onbekend Utrecht gelopen en zijn zo bij diverse nieuwe winkeltjes gegaan. Natuurlijk had ik niets nodig, dus natuurlijk kwam ik met heel veel dingen thuis die ik niet nodig had ha ha.  Het is een heerlijke stad om rond te dwalen vind ik. Ik heb er prachtige dingen gekocht ook voor de kerst met de familie, Heerlijk bijgepraat met Susan in een broodzaakje waar ze hele bijzondere broodjes verkochten en nog bijzondere taartjes, dus ik heb me daar heerlijk aan vergrepen heerlijk, Het was weer een dagje om extra van te genieten.. heerlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten