woensdag 5 november 2014

profvoetballer kent homoseksuele collega !!!!!!


bovenstaande artikel in de Metro van 5 november 2014, doet me ineens beseffen hoe stom dit is. Moeten we nu dit zien als een soort van comming out. een profvoetballer die een homoseksuele collega kent, en uit de kast komt. Wat is het nut van dit soort onzinnige berichten. Ik zal wel niet slim zijn of misschien wel dommer dan ik denk, maar ik begrijp dit soort berichten niet helaas. Ik lees dit, ik denk na en denk meteen... okey.. moeten we nu op banken gaan staan, moeten we nu met spandoeken gaan lopen, een prijs uitreiken , een lintje omdat een profvoetballer een homoseksuele collega kent.. let wel op een collega, dus geen homoseksuele vrienden, of familie, nee een collega. die hij waarschijnlijk op grote afstand even begroet en met zijn rug tegen de muur aan, voorbij loopt, want oh jee.. elke hetero man is zo overtuigd van zichzelf dat elke homo man met hem seks wil. Laat ik het uit de wereld helpen deze fabel. Nee we willen niet met elke man naar bed, al vind je je zelf nog zo goddelijk, wij hebben ook onze voorkeuren en smaken, en niet elke hetero man is per definitie aantrekkelijk voor ons. Sorry voor al die hetero seksuele mannen waar nu een wereld ineenstort, het is niet anders. Besef zelf ook dat je als hetero man ook niet met elke vrouw seks wil of kan hebben, er is  sprake van een aantrekkingskracht en daardoor komt het soms tot seks en soms ook niet. Ik begrijp de achterliggende gedacht hier wel van, omdat veel hetero mannen opkijken tegen voetballers en als die een homo seksuele collega kennen, nou dan moeten die mannen die zo van voetbal houden daar toch op zn minst ook eentje van in hun verzameling, of dit moet op het lijstje van de to do things.. Een homo zoeken als collega.  Als we de lijst doortrekken, zal er binnenkort in de homowereld waarschijnlijk ook iemand gaan staan en die zegt ineens ik heb een hetero seksuele collega, en ik denk dat de wereld ook stil staat, dat men schrikt want dat kan niet natuurlijk. Dat is in onze wereld volstrekt tegennatuurlijk, een heteroseksuele collega.. moeten we dan ook ineens op afstand gaan groeten, en dan in onze vriendenkring bespreken dat we  hem hebben begroet en dat het niet eng is.. of zo iets... Ik vraag me werkelijk af wat het nut is van dit artikel in de Metro, ik vraag me echt af wat ze hier mee willen, sterker nog ik vind het zon dom iets om dit in de krant te zetten. Beschamend ergens. Laten we wel wezen, dit klinkt alsof we iets anders zijn, ik kan me helemaal indenken hoe sommige mensen zich voelen als men dit zegt. Zo hoor je vaak ik heb ook twee vrienden die bij elkaar wonen.. en ja denk ik dan, wat is de boodschap, moet ik nu ook gaan vertellen dat ik twee mensen ken die samenwonen die hetero zijn. Laten we nu toch gewoon met dit soort onzin stoppen en gewoon elkaar zien als mens die je mag of waar je respect voor hebt, maar niet zoals nu gebeurt als een soort van bijzonder iets... laten we, zoals ik al een aantal blogjes eerder schreef, het gaat om de mens en niet om wat hij gelooft of om wat hij in zijn bed doet.. het is de mens en dat is voor mij de essentie.. en wat is er nu leuker om te schrijven dat profvoetballer kent een mens.. dat maakt hem meteen wel menselijker.. of niet soms..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten