donderdag 16 oktober 2014

een bijzondere mooie dag

 
Ach toen ik opstond, inmiddels ben ik wel gewend dat het donker is buiten, dat is geen punt voor mij, rustig aan wakker worden, wat klooien door het huis en noem maar op. toch toen ik om half 8 de deur uitliep, heb ik 4 keer op mijn horloge gekeken omdat het zo donker was buiten. Ik heb me echt afgevraagd of ik misschien een uur te vroeg de deur uit ging. Ineens was het donker dus. Rustig naar school om mijn ding te doen, en daarna nog rustiger naar mijn lokaal, wat rommelen, de spullen voor de les klaarleggen en daarna heel rustig naar de personeelskamer gelopen waar ik in alle rust en kalmte toch maar mijn magneetje met Boeddha heb gehangen. Noem het misschien kinderachtig, noem het bewust tegen schenen schoppen maar voor mij is dit net zoiets als een tijdje geleden in Rusland. Een stil verzet, men plaatste overal playmobiel poppetjes om zo te laten blijken dat ze tegen Poethin waren, en dit konden ze niet zomaar zeggen dus deden ze het op die manier. Ik doe het ook op mijn manier. Ik vind het nog steeds bizar wat er gebeurt is en dus ga ik er tegen in, ik ga in de opstand, maar ik doe het subtiel inmiddels, dit simpel magneetje zegt veel, en tot dusver nog geen reactie gehad. Ik wacht af. Daarnaast kreeg ik van een aantal leerlingen hun strafwerk. Ik vind altijd dat strafwerk toch op de een of andere manier wel leuk moet zijn of grappig, ze kregen de opdracht om een grote tekening te maken en ik moet zeggen de resultaten waren heerlijk. ik heb vreselijk gelachen hierom. Kortom mijn dagje was weer een kadootje en ik heb weer genoten
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten