zondag 12 oktober 2014

Bad Bentheim


 
Mijn moeder wilde zo graag een keer met de hele familie een weekeinde weg. Dus dat werd geregeld in juli al. Ze had als voorkeur Bad Bentheim omdat ooit heel lang geleden schijnen we daar geweest te zijn met het gezin, waar ik geen weet meer van heb, dus we gingen weer. Natuurlijk is het altijd wat lastig om te kiezen waar we heen moeten, en natuurlijk is het zo dat het gezin toch een plek kiest wat 1 uur rijden is, en ik mocht dit keer 2, 30 uur rijden, maar dat is niet erg, ik heb geen hekel aan rijden, dus prima. Wel lastig de file, maar dat went ook snel. Bij aankomst bij het huisje stond ik natuurlijk eerst bij de verkeerde huis, maar ja ik had ook 40 maar het was dus 39. Bij aankomst bleek de familie incluis moeders er ook net te zijn, dus dat was heerlijk. Meteen de boel uitgepakt, en op de plekken gelegd, en het was een kast van een huis, lag helemaal afgelegen  in het bos en het was een behoorlijke trip die we moesten afleggen als we naar een stadje wilden. Ik had al besloten dat ik mijn luchtbed en mijn slaapzak mee zou nemen omdat ik niet met mijn moeder op 1 kamer wilde, ben toch wel enig sinds wat op mezelf en zeker een hele dag met de familie en dan ook nog naast mijn moeder in één bed is wat veel van het goede dacht ik zo. Dus ik had een hoekje in de eetkeuken voor mezelf gemaakt. Heerlijk toch een eigen plek. Wel een nadeel is dat je dus daar wel lekker kan slapen maar niet echt tussendoor even een plek hebt waar je kan liggen om even op jezelf te zijn. Wonderlijk hoe je dus ineens iets wat zo gewoon was altijd niet meer zo gewoon is. De avond hebben we heerlijk aan de tafel gegeten, mijn schoonzus had heerlijke soep gemaakt, en er waren broodjes en een heerlijke salade erbij, de avond hebben we gekeken naar de voice, omdat mijn nichtje dit zo graag wilde zien. Daarna nog wat gekletst en naar bed. De nacht ging heerlijk in mijn eigen hoekje en ik moet zeggen dat ik goed heb geslapen. De volgende ochtend om 10.00 op en douchen ontbijt klaar en daarna met elkaar naar Bad Bentheim, om te kijken naar het kasteel en de stadskern. Mijn neefje stapte bij mij in de auto en ik heb heerlijk met hem gepraat over van alles en nog wat. ook over zijn gevoelens die hij nogal moeilijk uit. Zeker dat hij mijn vader nog steeds mist had hij nog nooit uitgesproken. Mooi is dat dat je dit met elkaar zou kan bespreken, en ik heb er van genoten. Het is gewoon een lief joch.  Bij aankomst in Bad Bentheim, mijn broer had op zijn tom tom de toeristische route neer gezet, met als gevolg dat we dus inderdaad heel toeristisch langs verschillende niets zeggende maisvelden zijn gereden en af en toe een verdwaalde koe zagen, die bij ons vakantiehuisje in ruime mate vertegenwoordigd waren, (400 stuks vee koeien), dus dat was niet echt boeiend wel dat we anderhalf uur langer deden over de rit. In het dorp wilde mijn moeder ons trakteren dus dat werd zoals je kon verwachten appelgebak met slagroom en thee of koffie. Heerlijk was het. Daarna naar het kasteel. Wat prachtig is dit , we hebben er de hele middag doorgebracht. Doordat de hond mee was van mijn broer, konden we soms niet samen naar binnen wat ook weer een voordeel was, dan konden we soms in twee tallen even echt kletsen over zaken die ons bezig hielden etc. Dus dat was prima. Na een intensieve middag in en rond het kasteel, gingen we terug naar de auto om nog snel de boodschappen te doen voor het eten. Dit keer werd het pasta met een groentesaus en ja hoor een salade. Heerlijk was het weer, mijn schoonzus en ik hebben heerlijk staan koken samen en heerlijk gepraat over van alles en nog wat. Na het eten, en zo blijkt het gezin van mijn broer toch een tv gezin te zijn werd er gekeken naar Holland got talent, en ja de nodige borrelhappen waren er ook, voor de tweede avond in succes, dus ik heb me ook daaraan vergrepen, ik heb in de afgelopen twee dagen meer gegeten dan ik normaal eet in  een week. Zondagochtend was ik lekker vroeg op, dus meteen mijn slaaphoekje opgeruimd, alles zoveel mogelijk ingepakt en heerlijk gegeten met elkaar en om 13.00 ben ik vertrokken naar huis, mijn broer en het gezin en mijn moeder bleven nog een extra nachtje, omdat mijn nichtje de volgende dag wil gaan shoppen in Lingen, dus dat is prima. Het was een heerlijk geslaagd weekeinde met elkaar en het zou mijn niet verbazen dat we dit nog een keer gaan doen.
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten