zondag 5 oktober 2014

een heerlijke zondag


Ach soms is een zondag weer een dag met een heerlijk gouden randje. Het begon met heel simpel opstaan en dan lekker gaan sporten, mijn maatje en zijn nichtje waren er ook wat het dan extra leuk maakt, het get fit circuit en de core, heerlijk om te doen. Ik heb genoten ervan. Daarna even een korte pauze en volop de kettle bell in,  wat heerlijk was deze les. Hij was redelijk zwaar, het begin met buikspieroefeningen, met opdrukken of te wel push up en de squats of hoe je dat mag schrijven, heerlijk om te doen. Daarna een roteind lopen met kettles van 16 kilo aan elke arm en dat heen en weer. Als afsluiting gingen we burpies doen en geloof me je gaat er van burpen. We kregen de uitdaging, 7 minuten burpies doen, en we mochten kiezen hoeveel we dachten te halen, ik begon maar met een voorzichtige 40, Yvonne die voor mij de bikkel is van het sporten, zette hoog in met 75 en Rianne met 20 deed ook een goede worp naar eeuwig doodmoe en morgen niets mee kunnen. Het gekke is als je begint denk je dat gaat nooit goed komen maar al gaande weg komt het steeds beter, en je komt in een soort van ritme waarbij je denkt ik ga maar dood of zo.. en je doet het. tot mijn stomme verbazing haalde ik 60, Rianne 49 en Yvonne haalde 62, dus ik voelde me helemaal de king, zeker omdat ik hoorde dat het ook vooral mentaal is om het vol te houden, en als ik mijn wil ergens op zet dan lukt het me ook en dan gaat het me lukken hoe dan ook.... dus dat was mooi binnen.  Daarna moesten we nog 20 secondes planken en 20 set-ups, doen voor de buik dat was ook prima te doen, dat planken heerlijk ik kan het nu ook redelijk. Weet nog niet hoe het morgen gaan maar dat zie ik morgen wel. Vanmiddag kwam de groep van de lotus bij mij oefenen, en ze deden het vandaag prima, mooie wonden gemaakt, goede kleuren dus ik heb alle vertrouwen in het examen dat ze in november gaan afleggen,. Nadat we klaar waren met oefenen rond half 6 zijn we met elkaar uit eten gegaan bij de chinees op het plein. Zo heerlijk met elkaar. De ober liet ons even schrikken toen hij ineens bij ons aan tafel stond en heel hard riep COLA!!!!!, we keken elkaar aan en begonnen spontaan te lachen.. ik denk dat we dit er nog jaren in houden dit woord als humor. Geweldig. na het eten met elkaar zijn we rond 20.00 naar huis gegaan, heb ik me toch geprobeerd om te kijken of mijn spijkerbroek, levis, zwart maat 31 me weer past, en hij kon weer dicht.. hij past, okey ik zit wel wat opgesloten in het geheel maar toch hij past weer, en dat geeft moet om door te gaan omdat ik nog geen 6 weken geleden hem niet eens over mijn heupen kon krijgen. dus ik ben blij, super blij dat ik zo ver ben. We gaan nog weken door om er voor te zorgen dat hij gewoon lekker gaat zitten. Thuis gekomen heerlijk gekeken naar Heel Holland bakt, en ik moet zo vreselijk lachen om Martine Bijl, ze hadden geen betere presentatrice er voor uit kunnen kiezen.. Ze heeft humor en ze doet het zo leuk heerlijk. Kortom ik had een heerlijke zondag






Geen opmerkingen:

Een reactie posten