vrijdag 3 oktober 2014

etentje

 
Gisteravond was het weer zo ver, de eetgroep ging weer echt van start met een heerlijk en vooral goed etentje bij de vrienden Ruud en Jeanette.  Om 18.00 stipt belde ik aan bij de voordeur, om de gastvrouw aan te zien komen die mij binnen liet. Voor de gastvrouw en gastheer had ik een leuk en gezellig herfststukje meegenomen, zodat de herfst ook in huis kon komen. Nadat we natuurlijk de leuke dingen hadden verteld zaten we nog even te wachten op de vrienden Yvonne en RĂ©ne,  ook keurig op tijd, en dus we konden aan tafel.  We kregen eerst breekbrood met diverse smeersels, heerlijk is dat toch, zeker als je zelf bijna geen brood meer eet en nu dus wel.  Daarna kwam een goddelijke courgette soep, heerlijk vond ik deze, bijzonder ook, omdat er munt en kaas inzat. Daarna het hoofdgerecht. Voor de echte vleeseters  was er een kip op een bijzondere manier bereid, vraag me niet te veel details, maar een buitenkant dat ingesmeerd is met suiker en nog veel meer, en daaronder een blikje guiness bier, om de sappen van de kip in op te vangen, en dat heeft uren in de bbq gestaan.. ik zag het, hoe mooi donker (lees heel donker) was gekleurd en was blij met mijn champions met kruidenkaas uit de bbq. Aan de gezichten van mijn carnivoorvrienden te zien was de kip goddelijk, en genoten ze zichtbaar. Als bijzonderheid kregen we allemaal een pannetje waarin aardappel, room , champions en spinazie op een speciale manier was bereid, het was heerlijk, een komkommersalade, stoofpeertjes en appelmoes, maakten de tafel compleet, het was prachtig ook om te zien en heerlijk eten. Nadat ik mijn buikje niet helemaal vol had gegeten kwam het toetjes, warme mini appeltaarjtes met chocolade ijs met slagroom. Het kon niet beter, heerlijk gegeten. De witte poes met helder blauwe ogen, heb ik natuurlijk nog wel even wat slagroom gevoerd, want dat beest verdiende dat vond ik.  Blijf toch echt wel een kattenmens.. heerlijk. Het gezelschap is zoals altijd goed, en gezellig en het blijft leuk met elkaar. Natuurlijk is meteen een andere afspraak gemaakt eind november mag ik het regelen waar we gaan eten en ik heb al iets in mijn hoofd wat ik geweldig vind en erg leuk.. en het zal in Alphen aan den Rijn zijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten