zaterdag 25 oktober 2014

Wie is de Mol....

 
Gisteravond kwamen vrienden Christian en Rick uit het prachtige Leiderdorp, en vriend Frans uit Capelle aan den IJsel over om bij mij te eten en om het spel "Wie is de mol" te spelen. Dit spel had ik ooit gewonnen bij de postcodeloterij, en aangezien ik bijna alles wat ik daar win met deze drie vrienden deel, zoals de dagjes uit, hoort dit ook in het rijtje thuis. De inkopen waren gedaan voor het eten, ook de tafeldekking klaar voor ze kwamen. De hele dag in de keuken gestaan om toch een mooie maar voedzame en eenvoudige maaltijd te maken, die goed vult maar tevens ook genoeg is om een hele week met nog minder eten toe te kunnen.  Kortom ik had even uitgepakt. Het voorgerecht bestond uit een simpele buffelkaas met tomaat en pesto, daarna kwam de wrap gevuld met witlof, paprika, uien en walnoten, gebakken, en geitenkaas, aangevuld met een goed gevulde salade. Daarna kwam het toetje, wat bestond uit chocoladefondeu, met fruit en slagroom. Als afsluiting kwam een kop koffie of thee met Turkse lekkernijen met vijgen etc. Kortom het was een geslaagde maaltijd, te beoordelen na de reacties van de gasten. Na het eten gingen we het spel wie is de mol spelen,  om het te begrijpen kost even moeite maar we kwamen eruit. Wat een heerlijk spel om te spelen, je kan mollen zonder dat je de mol bent, en de mol probeert van alles te doen om de boel te verzieken. Twee keer had ik de mol goed, in ieder geval het meest op gegokt, terwijl we niet eens naar de punten keken maar gewoon speelden voor de lol. heerlijk was dit.  Het nadeel van het spel is wel dat je het maar 10 keer kan spelen omdat je dan alle kaartjes hebt gehad en dus niets meer kan. Gelukkig kunnen we morgen een uurtje langer slapen en daarom hebben we ook nog een extra spel gespeeld. We zijn zo enthousiast over dit spel dat we hebben besloten om het spel snel weer te spelen en dit keer in Capelle.. Ik heb er nu al zin in. Wat een heerlijk stel mensen om me heen om dit zo samen zo leuk te spelen. heerlijk. Mijn vakantie is prachtig geeindigd zo... ik kan weer blij  en tevreden zijn.



 






 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten