vrijdag 3 oktober 2014

MAS

 
Vandaag was de afsluiting van de meerdaagse, de leerlingen van het tweede jaar gingen het dorp in  met een briefje, een tas en hun pasje van de school, om voor de voedselbank eten op te halen bij huishoudens.  Dit voor de maatschappelijke stage. De leerlingen zagen er iets tegenop want ja het is wel gek dat je zomaar bij vreemde mensen aanbelt en vraagt om eten. De eerste stap is het ergste daarna word het alleen maar beter. De eerste twee uur van de dag gaf ik les en ik kon pas onder het derde en vierde uur gaan kijken waar de groep was die ik moest begeleiden, wel ff spannen dan of je ze gaat vinden.  Ik moet zeggen het eerste wat ik zag was een prachtige spinnenweb waar ik meteen een foto van heb gemaakt
 
Daarna reed ik door diverse wijken en straten op zoek naar leerlingen...  op een gegeven moment ging ik met toch een beetje een vieze ouwe man voelen die opzoek was naar kinderen... maar dat zat alleen maar in mijn hoofd. Wel geteld heb ik van de 27 leerlingen precies 9 leerlingen gezien. Ze waren fanatiek en haalden heel veel op, dat vond ik juist zo leuk van dit geheel, ze belden aan en kregen veel producten, ook veel producten uit een kerstpakket, wat natuurlijk ook op moest, soms producten waarbij ik dacht wat is dit maar mensen staan het af en dat is mooi. Soms zat er een product bij met een houdbaarsheids datum van 10-10-2010 maar ach de datum is al leuk genoeg toch.  De  leerlingen die ik tegenkwam vroegen mij of ik hun tas wilde meenemen zodat ze wat lichter werden, ik moet zeggen mijn auto zat bomvol. Bij aankomst op school bleek dat al vele leerlingen bezig waren geweest en dat ze dus heel heel veel op hadden gehaald. Wederom ben ik dan zo trots op onze leerlingen die dit toch maar even flikken en doen.. geweldig gewoon wat een kanjers
 
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten