dinsdag 8 juli 2014

i books Author (Cursus)


Gisteren met een aantal collega's mochten we eindelijk, de lang naar uit geziene cursus volgen om te leren werken met ibooks author. Voor velen zal dit iets zijn wat klinkt als een boterham eten in het chinees, voor de echte di-hards weten wat dit is. Dit is namelijk een programma op de Mac-book waarmee je prachtige boeken kan maken, voorzien van foto's van teksten etc. Het is minder moeilijk dan het klinkt, al moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat ik de helft nog niet weet en begrijp. Ik denk dat ik nog heel veel moet oefenen. Het leuke vind ik wel, dat je als je dat zou willen je je boek kan publiceren, op het web in de i book store, dus dat lijkt me wel weer wat. Een nieuwe uitdaging, een bundel te schrijven met foto's (fotoflarderen) en deze te laten verkopen via de book store. Wie weet gaat het nog lopen ook en levert het nog meer publiciteit op, wereldwebwijd. Nooit weg toch. Natuurlijk zal ik van de web versie ook een echte papieren versie laten maken, omdat ik het anders zo niet echt vind. op een dag ontploft er iets en is alles weg dat lijkt me dus niet wenselijk. Dus ik blijf ondanks dat ik met de tijd mee ga toch wel een papierenversie maken. Heb al wel overwogen om een oudere versie gewoon als i book te lanceren en eens te kijken wat daar uit komt of het wel verkoopt etc. ik denk er nog over na. Vandaag dus de cursus gehad, en stom als ik ben, ik heb weer niet goed gelezen en opgelet, want ja je moest ook je i-pad meenemen naast je macbook, omdat je dan op de i pad de resultaten kon bekijken.. ja weet ik veel, ik las weer macbook of i-pad, maar ja dat was er dus niet. Dit is wel een leer voor mij want dat is dus nodig/ De cursus werd gegeven door twee ict mensen van onze school en die deden het leuk en overzichtelijk.Geweldig, heb echt het idee dat ik het begrijp en dat ik het kan, al moet ik dat nog afwachten natuurlijk als ik er weer achter zit. Deze vakantie zal ik wel wederom er achter zitten als we een hele lange herfstvakantie krijgen, dan heb ik in ieder geval genoeg te doen,  ik moet nog schoonmaken, kledingkast uitzoeken, kerstkaarten maken, mijn bundel maken dus werk zat.. ik mag het eigenlijk niet zeggen maar eigenlijk hoop ik op een niet zon mooie zomer omdat ik dan alles kan doen wat ik moet doen :-)
Maar goed terug naar de cursus, ondanks dat ik dacht het begint om 9 uur en het is klaar om 12.30 vloog de tijd om en hadden we tijd te weinig omdat je zoveel kon en kan met dit programma dat ik het een aanrader vind om hem te downloaden en te gebruiken.
Al werkt hij alleen maar op een mac book dat is wel een nadeel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten