zondag 20 juli 2014

American Football Bootcamp


 
Deze ochtend opgestaan met de wetenschap ik moet nog heel veel dingen inpakken voor Berlijn, de koffer is klaar, maar dan komen die laatste moment dingen om de hoek zeilen, van oh dat is ook handig, en oh dat is slim en ach als het regent toch maar een regenjasje mee etc, gewoon dingen die je mee neemt terwijl je ze niet had bedacht van te voren. Het lijstje is inmiddels ook dan behoorlijk langer geworden. Heb wel het idee dat ik met minder spullen terug ga komen dan dat ik ga, maar goed dat is meestal zo, en niet omdat er gestolen word maar omdat juist veel achter te laten spullen meeneem. Maar daar gaat het nu niet om, er was wat twijfel of ik mee kon doen, omdat ik misschien nog in musselkanaal zat, of dat ik al weg zou gaan, maar nee, ik had mazzel, ik kon mee doen met de enige echte American Football bootcamp, en geloof me, ik ben om. Ik vind buitensporten heerlijk, nooit van geweest maar nu wel. Het leuke van deze bootcamp vond ik dat het goed te doen was, het rondje rond het veld is wat minder maar goed dat went ook, dat komt wel goed. maar daarna onder de bezielde leiding van Danny, een instructeur bij jawi, die ook aan american football doet, en hij is goed, heeft zijn opleiding gehad in Amerika, maar het leuke is hij heeft niet van de amerikaanse fratsen.
Na het rondje lopen gingen we met elkaar naar het veld waar we ballen moesten overgooien en leerde we de  techniek van het gooien en dat is nog best wel ingewikkeld. Daarna rennen en vangen, ook erg leuk om te doen. Daarna vier aparte onderdelen waar je aan mee moest doen, het begon met bokken duwen, daarna een soort van spring gedoe over blokken en van allerlei variaties die je moest doen,  een groot wiel over het veld gooien 5 keer, daarna nog een zgn dummy duwen, kortom veel kracht en vooral ook erg leuk om te doen. Het einde met vlaggenroof was ook geweldig, ze hebben leuke dingen daar bij de american bootcamp om het te leren, ik vond het echt genieten gewoon, ik hoop op een vervolg. Na afloop is er natuurlijk vanuit de sportschool gezorgd voor koffie en thee en een stroopwafel, dat zijn de kleine dingen waar ik zo van geniet. de zorg voor de mensen en het samen doen van dit. heerlijk. Ik heb weer genoten deze ochtend van wat we moesten doen. en zie uit naar een volgende bootcamp special... Nu eerst naar Berlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten