zaterdag 26 juli 2014

Berlijn dag 1

Ach Berlijn wat had ik er weer naar verlangt, mijn stad in hart en nieren, soms denk ik wel, als ik er rondloop, hier wil ik wonen, dit is van mij. Berlijn is onlosmakelijk verbonden met mijn leven. Eens woonde Erwin er, waar ik heen ging, toen nog met de muur, een heel gek idee eigenlijk dat de vrijheid ommuurd was, maar dat was niet anders, daarna ging ik erheen, toen de muur net weg was, om dat te ervaren, een aantal jaren, wederom naar Erwin, maar ook met mijn vriendje, waar we onze liefde vierden en van alles hebben uitgezocht en ontdekt, dat het goed was bleek wel voor 9,5 jaar, daarna was het ook goed dat het over was. De eerste keer na de relatie ben ik weer gegaan, wederom naar Erwin waar ik in de Spree een pakket heb gegooid met 10 dingen die me deden denken aan die relatie om zo maar symbolische het af te sluiten. Daarna nog een keertje in de winter, om de winter in Berlijn te voelen, wat een heerlijke stad, ik kwam er thuis, de stad  voelt als een warme jas, al ben ik altijd de weg kwijt, ik blijf verdwalen en me verbazen maar ik geniet. De voor laatste keer met vriendin Susan,  in Berlijn en voor het eerst als een echte toerist in een hotel en wat was dat ook geweldig. Afgelopen dagen ben ik met vriendin Kitty gegaan, en wat was het weer heerlijk en genieten, weer in een hotel en nu geen 4 dagen maar 5, omdat we een nacht extra kregen gratis. Het was wederom thuiskomen alleen nu hadden we gevlogen, dat was wel ff spannend na het grote vliegtuigongeluk, tevens na het horen van het neerstorten van een vliegtuig, kortom het was even slikken maar dan gaan. Mijn complimenten voor de piloten op zowel de heen als terug weg, ondanks dat het een klein vliegtuig was, ging het perfect en geen las van mijn oren heerlijk. Bij aankomst is het altijd een beetje zoeken en uitpluizen wat en hoe, maar daar kwamen we wel achter, we moesten met de bus, daarna overstappen op een andere bus of zo iets en we zouden dan bij het hotel komen. Het vervelende is dat er veel werk aan het spoor was, met als gevolg dat de lijnen die we wilden nemen, we die niet konden nemen, dus ja.. dan is het puzzelen, gelukkig is Kitty hier geweldig in en voor we het wisten hadden we de goede lijn en kwamen we aan in het hotel. Tot onze grote verbazing kregen we een kamer samen, en dat wilden we echt niet, omdat dat niet werkt, dan kom je niet tot rust en we zijn beiden gewend om alleen te zijn dus laten we ook dat zo houden voor de nacht. Gelukkig werd het opgelost en kreeg ik een prachtige kamer op de 5de en Kitty op de 4de. Mijn kamer was niet  alleen groot maar ook groots.. heerlijk. Nadat we even wat hadden geregeld zijn we maar eerst eens de stad gaan verkennen. Opzoek naar bus 100 waarmee je de hele stad door kan kruizen, langs allen bezienswaardigheden en wat genieten is. Natuurlijk eerst naar de weltkoegel bronnen, waar ik mijn voeten heb laten genieten van het verkoelende water, de poederdoos en de lippenstift ook even bezocht en daarna nog wat rondlopen op unter dem linden, daarna bij de Brandenburgertor gezeten en gekletst, zoals we steeds deden. Achter ons stond hotel Adler, en daar wilde Kitty heel graag naar binnen, omdat ze hierover had gelezen in een boek, en ik moet zeggen adembenemend, we mochten er zo maar in, maar mochten geen foto's maken, meestal trek ik me daar niets van aan, maar deze mannen waren zo vriendelijk dat ik het dus ook niet heb gedaan vond het niet gepast. Nadat we de stad hadden gevoeld en gelopen hadden, kwamen we tot de ontdekking dat we wel heel dicht bij de hautbanhof zaten dat de lijn tlx vlak langs ons hotel kwam, maar dat mocht de pret niet drukken, omdat we genieten en genoten. De eerste dag hebben we afgesloten met een heerlijke maaltijd, ik had een salade met brood en met patat, Kitty een heerlijke schotel met tonijn dacht ik.. Daarna naar het hotel, even nog buiten praten en dan naar bed, Berlijn roept dus de plannen voor de volgende dag doorgesproken en gaan slapen, op een heerlijk bed en wat kan airco heerlijk zijn





Geen opmerkingen:

Een reactie posten