zaterdag 12 juli 2014

dagje uit dag 1 van de vakantie

Deze dag, mijn eerste dag van mijn slechts 7 weken, let op slechts 49 dagen vrij, vakantie, ben ik met vriendin Susan gaan shoppen. Het was nodig we hadden elkaar zo lang niet meer gezien dat ik het ook tijd vond worden om weer eens ouderwets haar in de kleding te steken, met haar te praten  en weer plannen te maken voor de voorjaarsvakantie, we zijn er nog niet uit, de steden Florance en Lissabon zijn al genoemd, maar het zou me niet verbazen als het ineens london gaat worden of zoiets, zo zijn wij we bedenken wat, kopen al boekjes en dan als we gaan boeken zijn we ineens om voor een andere stad zoals afgelopen keer dat we in Rome belanden. Maar goed we zullen zien wat er gaat komen en hoe het komt. Deze dag in ieder geval heerlijk genoten, we zijn maar begonnen met het winkelen voor Susan, de miss etam is voor haar een graag geziene winkel en men ziet Susan ook daar graag komen. Wat ik heel bijzonder vind is dat we voor het eerst echt met de trein gingen en met onze chipkaart dus in en uit moesten loggen en dat uitloggen dat is nog even wennen merkte ik.. maar het lukt wel. We zijn dus eerst de miss Etam in gegaan en daar is Susan geslaagd voor de nodige kleding in mijn favo kleur.. de lady in black doet het goed. Natuurlijk hadden we het over onze lijven die wat gaan uitzakken op een bepaalde leeftijd, dat je dat niet wilt maar ja het hoort erbij, en soms moet je dan accepteren dat het lijf dat doet gromm. Daarna gingen we eerst lekker wat thee drinken en een brucetta, van de la place bonnen halen, de brucetta klonk lekkerder dan hij smaakte, hij was wat aangebrand, maar misschien was dat wel de reden dat we hem zo goedkoop kregen. Daarna de stad in, eerst ff de h& m in omdat ik nog graag een paar korte sport trainingsbroeken wilde, voor het sporten, ik loop al jaren in mijn wat nylonachtige broeken en begin ze zat te worden, dus het is nodig voor iets nieuws wat lekker zit maar ook meteen goed meegeeft, dus dat is nu ook rond. Daarna even langs de tuinen voor de nodige peeloff maskers, verder dwalen langs de grachten en belanden bij een boekwinkel, ik wist niet dat ze nog bestonden, met mijn ervaringen met de iPad met boeken is het wel heel gek om een echt boek met papier weer eens in handen te hebben, heb het dan ook grondig onderzocht en moet zeggen het is wel heel bijzonder. Een unieke ervaring voor mij. Daarna naar de Tiger Woods en oh dat is zo gevaarlijk, maar zo leuk, heb weer veel te veel dingen gekocht die ik eigenlijk niet nodig heb maar oh zo leuk zijn, een waterpistool in de vorm van een brandblusser, zo leuk voor de lotus, daarnaast een spin die op zonnenenergie gaat lopen, over mijn vensterbank als het goed is, en nog wat meer dingen die niet nuttig zijn maar oh zo leuk
Susan zat wat op hete kolen want haar man kwam terug van zijn studie reis in Madrid, hij wel ik niet voor mijn school, en ze zouden samen reizen vanaf Utrecht naar huis terug. Zo lief vind ik dat dan, dus om  4 uur zijn we weer ieder ons eigen weegs gegaan en ben ik heerlijk naar huis gegaan
kan niet anders zeggen dan dat ik mijn eerste dag van de vakantie nuttig heb besteed.. heerlijk
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten