vrijdag 18 juli 2014

dag 7 JAWI ( delen en dan mag ik misschien een ballonvaart maken)

 
De sportschool waar ik al jaren kom met heel veel plezier, waar ik me elke dag inmiddels, als ik tenminste kan, me in het zweet werk, waar ik naast dat ik veel lol heb, ook steeds meer mensen leer kennen en wat steeds leuker gaat worden,. Inmiddels hoor ik ook dat heel veel mensen die over zijn gegaan naar een andere sportschool, hoezo het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel, terug komen omdat de sfeer zo goed en ontspannen is bij deze sportschool. Het klopt ook, het personeel dat er loopt altijd even vrolijk en vriendelijk, altijd bereid om je te helpen. Ik vind het bijzonder dat als je aan de bali komt, ze je naam weten, en dat er altijd tijd is voor een grap, een praatje, dat men altijd vraagt naar mijn vakantie, of een opmerking, je word er gezien en bent niet één van de velen.  De mensen die bij Jawi komen zijn van allerlei pluimage, van super gespierd tot wat meer in de slappe vet zittende, van jong  tot heel, lees heel heel, oud, van gezellig met elkaar kletsen tot mensen die niks zeggen.  Het is een feestje om er te zijn, elke keer weer. Wat ik zo bijzonder vind aan mijn sportschooltje, dat ze ook precies door hebben wanneer ik tijd heb voor een praatje of dat ik echt haast heb. Ze spreken me dan ook niet aan als ik haast heb, ze weten inmiddels dat ik vaak, als ik werk, een tussenuurtje heb en dat ik die pak om toch maar even snel dan de spieren aan het werk zet, en dus zeggen ze hoi en klaar, heerlijk is dit. Men schat daar de mensen in, en voor iedereen, is er tijd voor een praatje als men dat wil, maar nooit is het ten na dele van de andere mensen als ze een vraag hebben. Ik weet nog dat, toen ik er net kwam,  heel heel lang geleden, dat ik na oud en nieuw aan het sporten was en dat ik een hand kreeg van één van de sportinstructeurs, dat maakte op mij toen zoveel indruk, zo van goh, ze weet dat ze mij nog niet heeft gehad en wil mij toch persoonlijk een goed en gelukkig nieuw jaar wensen. Ik moet zeggen, dat was aan het begin, dus iedereen begrijpt dan ook wel dat je als een otter loopt te zweten en dan ook hele kleffe en zweterige handen hebt, dat een hand geven niet echt lekker loopt maar dat je meteen uit die andere hand weg glibbert maar dat is niet erg, het was een mooi gebaar, en het raakt dan ook. Het zijn de kleine dingen die juist deze sportschool voor mij zo uniek maken. Tegenwoordig zijn er groepslessen, en dank zij vriend Martin, zijn we ooit samen in een gekke bui mee gaan doen met het Get Fit circuit, en de core, en later nog de walkin class, en we vonden het leuk, dus elke zaterdag en zondag doe ik dan mee met de get fit en core, heerlijk, daardoor ook wat mensen leren kennen, wat inmiddels uitgroeit tot een soort van vriendenclub,  en daarmee ga ik dan de kettle bell doen op zondag, wat ook zo heerlijk is.  Zo is er tegenwoordig verschillende bootcamps, het begon natuurlijk met die met de kano, daarna met de wandeling en aanstaande zondag met american footbal, en ja ik ga mee doen, net voor mijn vertrek naar Berlijn dus ik ben heel benieuwd hoe dat is. Natuurlijk pas ik wel een beetje op want ik moet er niet aan denken dat ik iets breek of zo.  Waarom ik zo fanatiek ben nu met deze actie, is natuurlijk omdat ik een ballonvaart kan winnen, en dat vind ik zo gaaf, heb het ooit een keer gedaan, en wil nog een keer. Heb zelfs al bedacht, mocht ik hem winnen, weet ik al wie ik mee ga vragen als het voor twee personen is tenminste, maar dat laat ik nog even in het midden.  De sportschool heeft tegenwoordig ook nog een andere actie, dat als je gesport hebt, en per activiteit krijg je dan een stempel, bij volle kaart maak je kans op een prijs, en het zijn leuke dingen, mijn sportvrienden hebben inmiddels allemaal al wat gewonnen, dus ik denk dat ik nu gewoon de ballonvaart ga winnen. Mochten jullie nou vinden dat ik ook die ballonvaart verdien, ach deel dan het bericht via mijn site van de sportschool en wie weet mag ik.  Heb trouwens bewust een ballon uitgezocht met de kleuren van JAWI, leek me wel gepast.


die wil ik winnen

dit wil ik doen, al zal ik vergaan van de oorpijn

geel en zwart de kleuren van Jawi,
eigenlijk ook wel van Maja de bij

lijkt me geweldig je even een vogel te voelen
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten