woensdag 16 juli 2014

dag 5 schokkende dingen

 
Deze ochtend is het wat raar opstaan, dit keer geen geluiden van mensen die schreeuwen tijdens het schoonmaken maar wel het blogje van vriend Frans, waarmee ik elke ochtend opsta, is er niet, kortom ik loop wat verdwaasd rond en ben mijn ochtend ritueel kwijt, kortom eigenlijk echt vakantie, want niets gaat meer zoals het hoorde te gaan dus extra genieten. Gisteren las ik in de krant over het logo dat in je lcd scherm kan branden, ik kijk, ik denk, zeg niets, denk nog een keer en  nadat ik het artikel had gelezen, met name de opmerking dat het een probleem is dat de mensen niet de gebruiksaanwijzingen lezen, dat daar alle ellende door komt, ben ik om. Ik denk nog wel ff, volgens mij is het verschuiven van het probleem, maar  volgens mij is iets wat je doet of maakt, dan jouw schuld als het niet goed functioneert en niet van het wel of niet lezen van de gebruiksaanwijzing. Dat is wat moois, dus als een schilderij in een museum jou niet aanspreekt, is het jouw schuld omdat je de uitleg niet leest, als je de titel niet weet, is dat jou schuld dat de kunstenaar er een titel "zonder titel" bij heeft gehangen, dat is wel heel zot volgens mij. Maar goed dank zij het ontbreken van mijn dagelijks blogje ben ik toch maar begonnen om al mijn bewaarde gebruiksaanwijzingen te lezen, zelfs van apparaten die ik al niet meer heb, waar ik geen weet meer van heb wat het was, aan het plaatje te zien komt het wel bekend voor maar ik heb geen idee.
 
Nu ik ga wassen heb ik extra goed, ook de labels gelezen in de kleding en tot mijn verbazing zie ik dit staan
 
gelukkig heb ik geen kinderen dus die zal ik echt niet wassen, maar toch, wie was nou zijn kind in de wasmachine, kijk in een bad kan ik het me voorstellen, dat je het kind met de wasmachine weggooit maar in dit geval.. een vaag blauw kleurtje en dan een kind in de wasmachine.... maar kennelijk niet goed genoeg gelezen, het mag niet in de wasmachine.. grom
 
Even langs de kringloop en vond daar een pracht kado voor vriend Frans voor zijn jaren 70 kamer, dus een orginele bollen hanger in hele foute kleuren met van die kurkstukken ertussen
 
Eindelijk alles klaar, mijn buuf had wederom mijn huis geweldig schoon gemaakt, dus ik ben helemaal klaar voor deze dag, en nog even langs een vriendin die altijd mijn haren knipt, tenslotte moet ik naar Berlijn en naar Musselkanaal en dan wil ik er toch verzorgd uit zien.
 
 
De dag is afgesloten met eerst naar vriend Frans te rijden, om hem op te pikken en te vertrekken naar Rijswijk om bij vriend Remco heerlijk te eten en te genieten van zijn nieuwe huis.
 
De avond was zoals een avond hoort te zijn, gezellig praten, eten, kletsen, en voor je het weet is het al weer later dan je zou willen maar het is goed en deze dag was weer zoals het hoort gewoon mooi en goed
 



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten