dinsdag 1 juli 2014

afzwemmen isk

Vanmiddag mocht ik met de isk klassen mee om het afzwemmen te bekijken. De hele ochtend had ik behoorlijk gewerkt aan het opruimen en schoonmaken van mijn lokaal, en dat ging prima gelukkig. Ben al erg ver momenteel. Moet nog wat kleine dingen doen en daarna kan ik dan helpen bij de collega's van btn etc om ook hun lokaal startklaar te maken voor het nieuwe jaar.
Om 12.00 ben ik dan ook in de auto gestapt en ben ik vertrokken naar het zwembad, waar ik eerst nog even moest wachten totdat de kids, onze helden zoals ik ze noem, kwamen en ik ze kon zien afzwemmen. Het was geweldig om te zien hoe de kids het water in gaan, en als je dan beseft dat er een hoop kinderen zijn die toen ze bij ons kwamen niet eens konden zwemmen, vind ik dat het zo goed en snel gaat altijd, ze leren het goed en zijn inmiddels echte waterratten. Ik heb wederom genoten van hoe ze zwemmen en hoeveel plezier ze hebben bij het zwemmen. De kids springen het water in en gaan als een speer, en er zijn zelf kinderen bij die a en b hebben gehaald. Ik ben natuurlijk van de oude stempel maar het viel me op hoeveel de kids tegenwoordig moeten kunnen om het diploma te halen. Wij zwommen een stukje met kleren, daarna gingen we zonder kleding een stukje zwemmen en uiteindelijk 10 minuten watertrappelen. Daarna voor b deed je eigenlijk het zelfde alleen moest je dan 7 meter onder water en mocht je duiken van de zijkant. Nu moeten ze voor A onder een mat door, met kleding aan, moeten ze over een mat heen klimmen, moeten ze onder water door een gat heen zwemmen en nog veel meer. Het is bijzonder om te zien en ik ben dan ook diep onder de indruk dat ze het allemaal gehaald hebben. Mijn petje af voor ze.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten