donderdag 28 februari 2013

to be or not to be in Wenen

OMG.. bijna was de reis naar Wenen giga in het water gevallen.. Dank zij een oplettende vriendin Kitty, die zo maar even tussen neus en lippen door vertelde dat de zomervakantie op 15 juli begint.. en ik dacht nog wel een week eerder, waardoor ik met vriendin Susan al een heerlijke reis had geboekt naar Wenen. Kortom.. er was paniek in de tent toen ik op de factuur zag dat het inderdaad dus 9 juli stond vermeld in plaats van 15 juli.. grom... help... paniek. wat nu.. Gelukkig was ik op dat moment bij vriendin Kitty en die is heerlijk nuchter, die zei gewoon ook al eten we nu een uur later dit gaan we eerst regelen bel Susan en bel Arke. dus dat maar gedaan, en na ongeveer 20 minuten wachten kwam het verlossende woord, dat het mogelijk is om de reis te verzetten voor 27,50.. dus dat is prima lijkt me.. maar ja nu nog wachten of het kan en of het mogelijk is en of alles nog goed geregeld kan worden enz.  En ik zou terug gebeld worden door een mevrouw om 19.00 de volgende dag Dus na dit opluchtend bericht maar met Kitty heerlijk gegeten en gepraat en met een heel goed gevoel naar huis want ik had gedaan wat ik had willen doen en ik had het niet meer in mijn macht.. en dat geeft rust.. het kost me wel een paar grijze haren maar aangezien ik al jaren de natuur een handje help om er zo goddelijk en jong mogelijk uit te zien doet dat er niet toe.. want een extra likje verf is ook nooit weg toch..  Dus ik vandaag vol goede moet klaar zitten bij de computer, alles open wat ik bij de hand moest hebben. Eerst nog even snel met susan gebeld of ik carte blance kreeg voor wat ik moest beslissen.. maar alles wat er belde geen mevrouw om 19.00 en aangezien ik toch wel een beetje het gevoel kreeg dat het vergeten is besloot ik zelf maar te bellen en ja hoor het was ergens misgegaan er stond geen aantekening etc. Uitgelegd wat er aan de hand was en waarom dit om gezet moest worden en dat was prima, ze zou kijken en uitzoeken en me dan terugbellen..  Kortom blij dat ik belde.. na ongeveer 30 zenuwslopende minuten, werd ik dan echt terug gebeld en het kon ik kon de reis omzetten.. dus dat was een soort van loden last dat van mijn schouders glipt.... maar helaas kon ik het niet regelen voor vriendin Susan met als gevolg dat ik dus haar meteen moest bellen of zij het ook om kon zetten want het kon wel. dat was geen punt alleen moest ze heel snel bellen.. dus ik heb haar gepust te bellen en op te schieten en het is gelukt.. we zijn beiden dan wel 78 euro kwijt  maar we kunnen naar Wenen en in de goede week.
Ik denk dat we hier later als we oud en nog grijzer zijn vreselijk om kunnen lachen en dat we dit in onze blunder boek kunnen bijschrijven.. want die hebben we in onze 30 jarige vriendschap wel degelijk heel vaak gemaakt..... maar dit spande echt de troon.. allebei in het onderwijs en dan een week te vroeg je vakantie boeken... hoe kom je er op..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten