vrijdag 8 februari 2013

euh..... ken ik u?

 
Okey ik weet het, ik ben soms erg slecht in te onthouden van mensen die ik schijn te kennen. Inmiddels weet ik wel dat ik een aardig bekend gezicht heb en heel veel mensen kennen mij , van iets of iets vaags.. soms nog uit mijn verleden van mijn theaterleven, soms nog van lotuswerk.. soms van mijn optreden als flardenschrijver of noem maar op.. school etc.. al die duizenden leerlingen die ik les heb gegeven.. en die mij herkennen en waarvan ik denk.. mijn god wie ben jij...terwijl men mij hartelijk begroet, en in de huidige maatschappij soms zomaar spontaan drie kussen geeft of me gaat knuffelen en ik denk alleen maar WIE BEN JIJ????????

Maar in de meeste situaties kom ik er wel uit.... ik vraag dan wat ze nu doen, ex leerlingen vragen meestal aan mij of ik nog steeds lesgeef, dus dan weet ik in welke richting ik moet zoeken, en dat komt dan wel goed vaak.. en dan kan ik me aardig redden met wat doe je nu, en wat gaaf, en ik wist het altijd al etc.. dat gaat me redelijk af.

Maar goed ik red me er vaak wel uit.... alleen vandaag ging het even mis.. Ik stap uit mijn auto en daar staat een mevrouw.. die heel lief tegen me lacht... en zegt hey hoe is het.. woon je nog steeds hier... Bij mij gaan alle radertjes lopen en werken en ik vraag me af wie is dit. wat wil zij, waar ken ik haar van... en ik heb geen enkele referentiekader waar ik haar in kan plaatsen.. dus ik glimlach en zeg heel mooi, ja goed lekker. en ik besef dat mijn hoofd op volle toeren draait.. Ali B. met op volle toeren is er niets bij vergeleken.. en ik weet het echt niet.. ik heb geen idee. Kennelijk speel ik het spel erg goed, want die mevrouw vraagt me.. of ik nog wel eens iets van Karen hoor.. KAREN ????? Wie is KAREN?? Dus ik weer malen, alle Karens bij langs in mijn hoofd, en ik heb geen idee ken wel een aantal Karins maar ja die zijn nou weer niet echt in de buurt geweest, dus ach die zullen het niet zijn.. Dus ik vraag nog, wat doet Karen tegenwoordig, altijd een handige truc om zo tocht te proberen te achterhalen wie die Karen is en zeker wie deze vrouw is.... dus ja.. ik doe maar een poging..en daarop krijg ik het antwoord dat ze inmiddels 7 maanden zwanger is.. en dat weet ik zeker, niet van mij.. daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, dus dat is wel ff lekker een geruststellende gedachte.. dus ik wacht nog even en dan komt het verhaal dat Karen is verhuisd en dat ze elke dag via Face Time contact hebben, en dat dat zo fijn is via de pad.. en noem maar op, en ik krijg steeds meer details van een mevrouw over een vrouw die ik me niet kan herinneren.. laat staan misschien ken of ooit mee heb gesproken.... Dus ik heb het verhaal aangehoord, heb nog een paar keer gezegd doe haar de groeten maar van mij, en dat ik blij ben dat het goed met haar dochter gaat etc.. en daarna dacht ik alleen maar ik wil naar binnen... dus ik heb vriendelijk gezegd dat ik naar binnen ga en dat ik het leuk vond om haar weer een keer te zien... Gelukkig ging ze niet knuffelen ten afscheid etc, maar ging ze gewoon haar weg met haar boodschappenkarretje.. en ik vraag me nog steeds af wie deze mevrouw was en tevens ook nog wie KAREN is die 7 maanden zwanger is en met haar moeder via de i-pad dagelijks contact heeft.... omdat bellen veel te duur is....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten