dinsdag 19 februari 2013

soms waait de wind verlangen(flard)


Een drieluik (Drieluikjes ontstaan door met een schrijver in contact te treden, een titel voorstel te doen en elk een eigen gedicht/flard te schrijven, deze uiteindelijk naar elkaar op te sturen. Daarna word deel 2 samen geschreven)


Soms waait wind verlangen
Deel 1
Rusteloos
De wind die
In mij waait
Het verlangen
Dat ontstaat
Het willen aanraken
Van jouw wereld
Van jouw hart
Het gevoel
Dat onaangeraakt
Veranderd via storm
In een orkaan.
Van verlangen
Zodat de wind
Nog heftiger
Door mijn leven
Waait

Deel 2
kijkend naar jouw ogen
de liefde die ontstaat
het verlangen dat niet is te doven
een ander gezicht dat ontstaat

zodra ik jouw gezicht herken
blaast wind hem weg en door
elkaar als groot verlies
blijf ik zoeken in deze cycloon

tastend met mijn handen
in de nevels die me omringen
raak ik vele gezichten aan
harten die kloppen
die voor mij niet bestaan

uit elkaar, mijn bonkend hart
de jouwe zoek en vergeten
het klopt niet meer, mijn hart
jouw hart, ons leven

Deel 3
aan het volume van mijn leven
in mij, om mij, overal
draait lust en sterk verlangen

zacht kolkend overstroom ik
en druppelt liefde langs mijn schouders

het waait, ik waai, wij waaien
rond en vol gesuis
als ik zweef of zweven zal,
weet ik dat alleen angst overleeft

ik dreig met wind
naar alle kanten
en sluit bijtijds de deur

alleen binnen ontkom ik

Cjamel en Harry

17-01-2004

Geen opmerkingen:

Een reactie posten