woensdag 13 februari 2013

lang leve de liefde

Gisteren ben ik naar een geweldige training geweest . het had wel wat voeten in aarde om dit goed te regelen, en zoals men mij kent ik ben zo slecht in plannen maar ja het hoort er wel bij. Gisteren natuurlijk eerst al laat terug uit Rotterdam waar ik met vriend Frans naar de voorstelling van Jeans ben geweest, Dus al later in bed dan ik gewend ben op een doordeweekse dag als ik de volgende dag moet werken.. in een hele vage, maar goed bedoelde bui een afspraak gemaakt, toen ik al helemaal niet meer na dacht, met mijn nieuwe unitleider om 08.15, dus dat was ff heftig ook het opstaan, zeker als je wimpers nog aan elkaar plakken van de slaap.. maar goed, het hoort erbij en het was prima, en het was een goed en mooi gesprek. Heb het gevoel dat ik wel met haar match en dat we elkaar in onze gedachten gangen naar leerlingen toe kunnen vinden, en ze heeft oog voor de zorg, ik ben blij met haar, ik mis natuurlijk wel Andre, de vorige unitleider, maar ja dat was vertrouwd, kent mijn geschiedenis  op school en weet wat ik kan.. al is het toch zo dat je op de een of andere manier weer voelt dat je je moet bewijzen, al denk ik dat weinig mensen dat zo ervaren.. maar je word toch in direct, zoals je ook de nieuwe unitleider bekijkt en aftast en beoordeeld, jij dus ook in je functioneren etc.... en bij Andre  voelde dat  altijd anders voor mij.. was meer op gelijkwaardigheid..... hij begreep mij  en ik heb het idee ook dat onze nieuwe mij en mijn manier van handelen en aanpak begrijpt.. en dat is heerlijk.. Heb wel gelijk de kans gegrepen in het gesprek dat ik toch in de twee maanden met haar ga brainstormen over zaken die we tegen komen en daarin met elkaar wat sparren wat me erg goed lijkt.. ook over leerlingen maar ook over de werkvloer etc  Maar goed, ik dus druk vorige week alles regelen, want ik wilde deze training volgen, omdat ik er zulke goede dingen over had gehoord, en de trainingen van de GGD zijn over het algemeen niet alleen erg goed en zinvol maar ook gratis, het ontvangst is top, en het is ook gaaf om je welkom te voelen. Maar ja ik begrijp ook mijn werkgever die zegt dat lesuitval niet goed is en dat je dus niet voor elke cursus vrij kan krijgen. Ik begrijp dat, maar als ik gewoon eens kijk naar mijn verzuim op school, denk ik dat ik elk jaar weer, ondanks dat ik een keer een week ziek ben geweest echt niet in de top 10 sta van vele verzuim, dus eigenlijk had dat ene uurtje natuurlijk ook gewoon vrij kunnen worden gegeven.. maar ja dat ging niet.. en juist omdat uurtje ging het.. omdat ik als ik dat vrij had, ik keurig op tijd in Gouda was om daar dan de training te volgen die om 14.00 begon. Dus ik heb gevraagd aan de vervangende unitleider of ik misschien, heel misschien dat uur mocht verzetten omdat ik anders bang was dat ik het niet ging halen. Dat mocht, alleen het probleem was dat het moeilijk was omdat ik erg vol zat, en dus ik heb moeten zoeken. Maar uiteindelijk is het gelukt omdat ik op de vrijdag gewoon een uurtje er aan vast heb geplakt, in plaats van dat ik om 12.00 uit zou zijn, heb ik in overleg met de leerlingen gezegd als we meteen beginnen om 12.00 en dus de pauze overslaan dan zijn jullie om kwart voor 1 klaar en dan gaan jullie naar huis, en dan is de woensdag dat uur geen drama. De klas was er natuurlijk niet erg blij mee, maar ze werkten mee. Dus dank zij hun en de welwillendheid van mijn vervangende unitleider, kon ik naar deze training. Dus om 20 over 1 ik in de auto en op weg naar Gouda, om daar ondanks dat mijn tom tom erg goed is, toch ineens weer ergens vast te lopen omdat daar dus ineens weer allerlei werkzaamheden zijn die ik niet begrijp en waarvan ik denk wat moet ik hier mee.. maar goed wie ben ik.. Uiteindelijk dus wel aangekomen bij het cursuscentrum en het voelde weer als een warm bad.  De training en uitleg ging vooral over de methode Lang leve de liefde, en ik moet zeggen ik vind hem mooi en erg toepasbaar voor onze gasten. Ik overweeg erg om dit toch ook te gaan gebruiken bij onze gasten tijdens de project week die ik samen met een medewerkster van de GGD aan het opzetten ben. Tevens vond ik het erg zinvol en ook mooi om dit te horen en te horen hoe men reageert hier op de leerlingen en de docenten en men is vol lof. Wel vind ik het dan jammer dat er tig keer gezegd gaat worden dat het wetenschappelijk onderzocht is alsof ze zichzelf willen en moeten bewijzen.. maar ja wie ben ik.. . Er was een onderdeel wat ik niet helemaal begreep, maar dat zal aan mij gelegen hebben, mede omdat ik dacht wat moet ik hier nu mee... De gezonde school, het zou ook kunnen dat ik gewoon niet goed opgelet heb in het begin van de uitleg van een 15 minuten durende presentatie maar wat nu de essentie is geweest al sla je me dood ik heb geen idee... Daarna kwam de lezing van Edwin, en die was  boeiend en leuk en leerzaam, over wat wel en niet toelaat baar is, tevens over homosexualtiteit, over transgender etc.. en dat is boeiend zeker omdat er natuurlijk heel veel dingen over te zeggen zijn, maar het is natuurlijk ook erg boeiend om een keer weer op een andere manier er tegen aan te kijken vind ik. Dus ik ben eigenlijk erg tevreden over deze middag bij de GGD. Het mooie vond ik wel dat ik ook nog even snel genetwerkt heb met een biodocent van een school in Leiden, die ook vertrouwenspersoon is.. .. al denk ik dat hij meer aan mij heeft omdat al tijdens het gesprek naar buiten kwam dat ik toch wel heel veel weet en we op school al heel veel hebben meegemaakt waar zij nog met koude voeten vrees naar kijken.. Ergens, en dat meen ik, zijn wij op school zo vreselijk goed bezig, met zoveel inzichten en dingen die we doen.. heerlijk.. en het is goed ook. Daarna om 18.00 snel toch even langs de sportschool om toch mijzelf even in het zweet te werken, en toen eindelijk naar huis om te gaan eten om half 8... Bij thuiskomst nog snel even mijn buuf uit gezwaaid die op vakantie ging, tevens even snel en pakje opgehaald bij de buren.. helaas niet voor valentijn.. maar goed wie weet (Ik heb tenslotte tegen alle leerlingen gezegd van klas 2 dat dit hun laatste kans is om mij een roos te laten bezorgen en dat ze anders een 1 krijgen voor drama ( is natuurlijk ene grapje en dat heb ik ook wel gezegd hoor)  en tegen de eerste jaars dat het gebruikelijk is dat leerlingen voor al hun docenten een roos kopen, en deze geven aan hun docent op die dag,  en aan hun drama docent 2 rozen... waarop ik meteen er bij zei.. dat ze anders bleven zitten.. Die koppen en dan de reactie dat kan niet.. dat mag niet.. o nee het is al klaar, we kunnen geen rozen meer bestellen, etc.. ik moet dan vreselijk lachen van binnen.. en zeg dan ook dat het een grapje is.. en dat komt dan wel aan.. maar goed. stiekem hoop ik toch op ... ja je weet het niet natuurlijk wat er gaat komen.. dus ik zie wel.. maar ik denk dat het een valentijn gaat worden zoals elk jaar..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten