donderdag 21 februari 2013

la cubanita

Gisteren met vriendin Jeanette, vriendin Yvonne, vriend Ruud en vriend Rene, uiteten geweest bij La cubanita, Wij spreken zo wie zo bijna maandelijks af om met elkaar ergens of bij elkaar te eten en steeds weer is dat gezellig. Dit etentje is wat we gewoon doen, ten eerste is het goedkoop, maar 17,50 voor onbeperkt tapas eten, ten tweede heeft het restaurantje een geweldige mooie uitstraling waar je echt kan genieten, en ten derde het eten is heerlijk. Dit keer had men de kaart aangepast en dat was op zich wel een keer leuk omdat je gewoonlijk teveel van hetzelfde krijgt en al gauw uitgegeten bent.. Maar helaas niet elke verandering is een verbetering, ook nu dus niet. De vega kant van de kaart was beduidend minder van aantal. Tevens waren de lekkere salades vervangen door helaas. een groene Griekse salade.. en ook maar eentje. Daarnaast waren er twee gerechten bij die nou niet echt aan smaak iets toevoegden aan het leven.. De omschrijving van een spaans gebakken roerei met truffel en met asperges verviel al gauw in een smaakloos, naar soppig smakend iets, wat je wel op moest eten omdat men als regel heeft wat je niet op eet kost je nog 2,50 meer.. dus we zaten met elkaar deze eieren te eten alsof het onze laatste avondmaal was.. Bij terugkoppeling naar de keuken is door ons dit dus ook verteld met de vraag of ze de volgende keer graag echte eieren willen gebruiken en niet een vaag soort eierepoeder wat je vaak krijgt in de wat mindere hotels. Het andere gerecht een courgette gevuld met walnoten en ricottakaas, was ook een smakeloze flauwe hap geworden... en op het plaatje zag het er echt schitterend uit dat je echt dacht hier kan ik nooit meer zonder, dit is het.. dit wil ik.. maar helaas... dit wilde ik dus achteraf liever niet.. en het was ondanks dat ze vast heel heel erg hun best hebben gedaan niet echt een succes, gelukkig kan je naast de lekkere hapjes die je deelt ook de mindere lekkere hapjes delen met elkaar, en aangezien het toch al kleine hapjes zijn  is het dus heel simpel dan deel je het door 5 en is het ieder een minder lekker hapje dan 1 persoon een bord met minder smakelijk eten..  dus ik heb me aardig geweerd. Ondanks dat deze twee gerechten minder waren was het gezelschap zoals altijd weer top en bijzonder leuk en geslaagd. Lekker klieren en praten over van alles en nog wat en zo met elkaar dingen bespreken en de dag van het leven door nemen.
Wat ik erg gaaf vind aan dit restaurant is dat de bezoekers dus met stiften op de muur en op de deuren etc teksten mogen schrijven en dat is toch wel heel uniek als ik eerlijk ben.
hieronder twee fotos van de deuren in het toilet
sorry als er teksten opstaan die niet helemaal kunnen ik sta daar niet voor garant.. omdat ik ze niet heb gelezen ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten