zaterdag 23 februari 2013

het blikje

de boze meneer
Soms kom je dingen tegen waarvan je even denkt klopt dit nu... maar ja het klopt dus. Ik heb al een keer eerder geschreven over de vreemde dingen die ik soms tegenkom in mijn flat  of in de buurt van mijn flat. Nu dus een keer twee blikjes.. Ik zie meteen als ik de eerste zie, die dus beneden ligt bij de bellenkast een verhaal van iemand had en red bull genomen en is er zo agressief van geworden dat hij hem meteen in stukken heeft gedrukt en uit nijd ergens neer heeft gelegd... later echter gaat het verhaal een heel andere kant op en zie ik op de tweede etage dit blikje staan


de boze vrouw
een schattig blikje en ook van de red bull achtige soort. alleen deze staat daar maar te staan. Ik denk dan meteen in richting van relaties en noem maar op. Ik zie een stel staan op de tweede etage zij begint meteen als manlief thuis komt te zeuren over het dopje op de tandpasta, en een ieder weet dat het daar nooit over gaat maar dat er iets heel anders onder zit.. iets wat al veel langer vreet maar dat niet de uitweg kon vinden dus word maar het dopje van de tandpasta gegrepen.. en dan denk ik.. hey.. dat blikje boven is van de tandpasta , die meteen toen man lief , het verkreukelde blikje, dat thuis kwam, meteen de heel tirade kreeg over het dopje en de tandpasta en dat de heel badkamer een bende is, dat hij noooit.. nee nooit zijn vieze sokken in de wasmand doet, laat staan, zijn onderbroeken in de wasmand doet, en zeker nooit nee nooit het dopje op de tandpasta tube doet en ook nog altijd zomaar ergens in het midden in de tube knijpt en niet eens hem leuk vanaf het einde oprolt maar gewoon maar lukraak daar mee aan de gang gaat en dat moet nu maar eens afgelopen zijn.  Het blikje dat dan beneden ligt is natuurlijk uit pure hufterigheid de badkamer in gelopen en heeft expres nog in de tube geknepen en ook nog de reserve tubes kapot geknepen.. en zo een statement gemaakt voor zijn gevoel... maar blikje boven is totaal los.. en schreeuwt, dat dat de druppel is en dus hij kan oprotten.... het is over en uit.. en hij loopt dus boos weg.. op het moment dat de deur dicht knalt... beseft blikje boven wat ze heeft gezegd en rent naar de lift om hem tegen te houden, maar ja te laat.. en ze zakt moedeloos tegen de muur op de tweede etage... en huilt en wacht tot manlief thuis komt.. maar die houd het voor gezien, die gaat gewoon lekker de kroeg in en denkt ze zoekt het maar uit ik zie wel wanneer ik en of ik thuis kom.... kortom twee blikjes prikkelen toch mijn fantasie weer.
totdat ik de volgende dag de maatschappelijke werker in de lift zag staan die volgens mij de boel ging bemiddelen in de flat van dit stel.... in een keurig kleurrijk outfitje stond ze te wachten maar ze kreeg wel het heen en weer volgens mij.. want toen ik later weer met de lift ging stond ze er nog steeds,.. ik heb haar maar met een liefdevolle hand opgepakt en haar van haar taak ontheven en haar lekker en heel rustig in de container gezet.. soms moet je maatschappelijke problemen gewoon laten en vaak lossen ze zich van zelf op...
de maatschappelijke werker in de lift
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten