vrijdag 22 februari 2013

Utrecht

Gisteren heerlijk wezen shoppen met vriendin Susan in Utrecht, we proberen toch altijd elke vakantie even tijd voor elkaar te vinden om te gaan shoppen, de ene keer in Arnhem, ook zon mooie stad, de andere keer in Utrecht, zo wisselen we de reistijden af, de ene keer reis ik langer, de andere keer Susan. Maar elk keer kijken we er naar uit, omdat het zo heerlijk en ongedwongen is samen, en we zo vreselijk genieten en kunnen kleppen met elkaar. Elke keer weer is het een feestje om te gaan en elkaar te zien. Vandaag was dus Utrecht aan de beurt. De pret begint al meteen in de trein, als de eerste berichten over en weer gaan dat we er bijna zijn, dat het niet meer zo ver is etc.. en dan elkaar zien op het station, en altijd, hoe we het doen ik weet het niet, maar op de niet afgesproken plek, de meatingpoint is vaak niet te vinden voor ons gevolg.. we zoeken al niet meer, we komen elkaar tegen. Als je al een vriendschap hebt van 15 jaar kan je ook wel verwachten dat je elkaar aanvoelt. Het gekke is dat ik me nu ineens besef dat zij eigenlijk meer van mij weet dan mijn eigen moeder en broer. Zij en ik hebben zoveel meegemaakt, en zoveel doorstaan samen, dat het gewoon erg bijzonder is dat iemand zo lang in je leven is en blijft.. heerlijk. Maar goed, we gingen beiden naar Utrecht met de gedachte we hebben niets nodig, en dat is gevaarlijk winkelen is onze ervaring. Het begon al bij miss etam, de zaak van Susan.. wij naar binnen en voor ze het wist had ze al drie dingen gekocht die haar geweldig leken. Ik heb mazzel want ja ik hoef niks van de miss etam.. dus ik was veilig. De xenos had ik de afgelopen week bij mij in de buurt al onveilig gemaakt dus daar was voor mij ook geen gevaar. Voor Susan wel die kocht weer iets waarvan ze later dacht dat heb ik niet eens nodig.. maar dat geeft niet dat is juist het leuke van zo shoppen. Daarna ben ik voor de bijl gegaan bij een outlet store.. daar lagen mijn versleten maar toch hij is zo goed en zo geweldig niet meer te vinden, uit de handel genomen rugzak.. Dus ik ben wijs geworden en heb maar meteen twee gekocht. want ja kan maar beter het op voorraad hebben omdat de ervaring leert dat wat je graag hebt is altijd weg als je het weer wil kopen.. dus nu maar snel gekocht. twee stuks Daarnaast wat dingentjes voor school Gek is dat toch dat je altijd wat koopt voor school als je ergens bent. Daarna zijn we even de H&M in gegaan en ja hoor daar kwam ik weer met van alles uit de kleedkamer wat ik niet nodig heb aan kleding maar wat zo mooi is in mijn armen in volle glorie naar de kassa.. dus de zetten waren gemaakt. Moe van de eerste ronde zijn we koffie gaan drinken in de winkel van sinkel en dat is een aanrader aan de oude gracht. het is een mooi en leuke zaak, het doet mij altijd denken aan De Drie gezusters in Groningen, gemoedelijk, groot en goede service.. heerlijk. Je ziet hieronder wat fotos van het dak. Daarna verder shoppen want we wilden heel graag Tiger vinden op de oude gracht... maar we hebben hem helemaal afgelopen maar nergens te vinden helaas.. dus dat hield dan al snel op.. Verder lekker nog geshopt en ik ben nog met een mooie zwarte broek, uit de c&a gekomen.. heerlijk is dat toch shoppen als je niets nodig hebt. Daarna hebben we lekker bij de V&D koffie met een broodje genomen, Susan is een ster in de bonnetjes van La Plache te bewaren en uit te printen zodat we overal korting op krijgen.. ik heb daar niets mee maar ja je weet het nooit.. Uiteindelijk waren we zo rond half 5 uitgepraat en uitgeshopt en zijn we elk weer terug gegaan naar ons honk, zij naar Zutphen ik naar Alphen een heb vreselijk na zitten te genieten van deze dag. heerlijk.. Bij aankomst in alphen ben ik toch nog snel even naar de sportschool gegaan om daar toch nog snel even mijn circuit te doen.. en dat was heerlijk.. om daarna lekker weer naar huis te gaan met een avond voor me waar ik niets hoef maar veel mocht.. o.a. kijken naar het meest slechtste programma dat bestaat maar zo leuk is. met die akelige joling  als presentator.. Met glans van de Schans..  ik heb een heerlijke avond en dagje gehad als afsluiting van deze eigenlijk te korte vakantie..
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten