donderdag 1 november 2012

katten in marokko

Het viel me op in Marokko, hoeveel katten er waren in de souks, op straat, overal waren ze, en ook van die pas geboren katjes... terecht zei een medereiziger: "Pas op trap ze niet uit", zo klein waren ze nog. Ik moet als kattenliefhebber bekennen dat het me raakt zoveel katten die daar lopen, van klein tot groot, die overal liggen en zijn, maar vaak in ernstige toestanden.. maar aan de andere kant als je soms ziet hoe mensen leven in dit land, in wat voor omstandigheden, is het wel schrikken voor mij... dan zijn sommige katten beter af.. je mag het niet zeggen maar het lijkt wel alsof de katten hier een afspiegeling vormen van de mensen die er leven.. mede omdat je katten dood ziet gaan aan de kant van de weg, de katten overal liggen soms verstopt tussen puin en noem maar op. Als kattenliefhebber heb ik ze niet geaaid of aangeraakt want ja je weet maar  nooit. Ook de angst dat ik misschien weer zo geraakt word door zon jong katje dat ik ook weer wil.. dus nee.. maar hier wel een prachtige serie fotos over de katten in Marokko.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten