vrijdag 16 november 2012

Amsterdam... Amsterdam..

Omdat vriendin Heleen een kadootje nodig had voor haar kleindochter die momenteel helemaal in de sfeer is van de Gothic, besloot ze mij om met haar mee te gaan naar Amsterdam om daar te kijken naar iets leuks voor haar kleindochter van 12. Waarom ze aan mij denkt geen idee, maar dat ik het leuk vind lijkt me voor zich spreken, ik ben gek op Amsterdam, en als ik er loop klinkt altijd in mijn hoofd de bekende liedjes van Amsterdam, als Aan de amsterdamse grachten, of Amsterdam van Maggie Macneal of bij ons de jordaan.. en noem maar op. Het zelfde heb ik ook met Den Haag dat er in mijn hoofd meteen bekende liedjes gaan klinken zoals , Wat voor weer zou het zijn in Den Haag, van Conny stuart, of In den haag is een laan van Conny van den bosch, Terwijl ik dit weer totaal niet heb bij Rotterdam.. het enige wat me dan te binnenschiet is dan Ketelbinkie en daar word ik nou niet bepaald meteen vrolijk van.. dus dat laat ik dan maar.. wie weet dat ik ooit nog wel eens een mooi lied hoor over Rotterdam... we zullen zien. Terwijl we ons weer eens ongans zochten naar de Arena, want daar parkeer je nog voor 8 euro voor 24 uur incluis een metrokaart, dus dat doen wij in deze tijden van bezuinigen. Ik weet niet wat het is, vroeger reed ik er altijd zo naar toe maar op de een of andere manier is er iets veranderd, zijn er wegen weg of ik weet niet wat maar ik vind het bijna niet meer zonder eerst gigantisch rond te dwalen.. maar uiteindelijk komen we er toch wel altijd. Samen met Heleen in de metro naar het mooiste plein van Amsterdam als het om koopjes gaat. Het Waterlooplein... en daar loop ik met open ogen er zomaar tegenaan, een droom die ik al jaren had, maar nooit heb gevonden, of het was te klein, in ieder geval nooit gelukt voor mij, en nu wel.. mijn droom... en ik passen, en hij past.. en ik meteen tegen heleen dit is voor het kerstgala.. kan ik weer een keer de blits maken, Elk jaar verzin ik iets voor het kerstgala om net iets meer er van te maken dan normaal. Een aantal jaren geleden was ik als harry Potter, het jaar daarvoor was ik als De zwarte Engel, en ook als Arabier, en elk jaar kom ik in eerste instantie als kerstman met een opblaaspak, zodat de leerlingen meteen in de sfeer komen. ik vind dat leuk om te doen en zo de leerlingen lekker even weer te laten zien dat wij als docenten ook veel kunnen en durven. Al lopende over de markt kom ik geleidelijk steeds meer dingen tegen voor mijn kerstoutfit en na zipper is het compleet, heb ik het pak voor elkaar en ben ik tevreden.. ja ik zeg nog niets dat komt pas op 14 december als ik het onthuld maar ik kan wel zeggen het is heel anders dan men van mij gewend is maar stijlvol en zeker heel heel heel netjes... geloof ik. Vriendin Heleen vond ook dat wat ze zocht voor haar kleindochter en dus die ook blij. Nog wat nadwalend door Amsterdam kwam ik nog wierrook tegen met de geur van wiet en als lotus is dit een uitkomst want heel vaak moet je spelen dat je in een kamer zit waar je stoned bent en nu hoef je maar de wierrook aan te steken en dan is het klaar.. heeflijk.  Nadat we door Amsterdam waren gedwaald terug naar huis waar we samen hebben afgesloten met een heerlijke maaltijd bij de plaatselijke chinees en waarna ik Heleen thuis heb afgezet en lekker ben gaan sporten om de avond verder door te brengen bij de lan party. waarover later meer.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten