vrijdag 2 november 2012

plakbandbouwvakkers

Nou eindelijk was het dan zover.... mijn ketel zou worden vervangen en dus ook meteen een brandwerend laag aangebracht worden op plekken waar het nodig is.. Ik kreeg donderdag nog een briefje in mijn bus waarop stond dat ik echt thuis moest zijn.... en dat briefje heb ik deze ochtend maar even op de deur geplakt met de mededeling dat ik om 12.15 thuis zou zijn... Ik had les tot 12 uur dus ik zou het moeten redden, maar het zekere voor het onzekere genomen om toch maar even iets eerder te vertrekken van mijn school want ik zag het gebeuren.. en ja hoor ik kwam aanrijdend stond er al een bouwvakker voor de deur en al druk bellend met zijn baas dat ik niet thuis was.. het was net 5 over 12, ik had mazzel onderweg, dus dat scheelt.. Kortom ik snel naar boven met de trap om hem dus net mis te lopen. Nog snel even over de leuning gehangen maar niet meer te zien die man.. dus ja dan houd het op.. maar inmiddels zat ik wel al te denken wat een ellende is dit... wat moet ik.. ik zie het gebeuren dat ze dus niet komen.. maar goed het viel mee, om half 1 ging de bel en kwam de bouwvakbrigade binnen.. Het eerste compliment wat ik kreeg was dat mijn kast heel mooi leeg was waar de ketel in moest, en dat viel ze al mee. Daarna ging achter elkaar de bel en kwam de een naar de andere man binnen, ineens moest er gebroken worden, en geverfd etc. en dat verven was bijzonder want het schijnt een brandwerende verf te zijn.. mooi wit. maar toch ik snap het niet, als dit verf brandwerend is zou ik toch als ik slim was alle huizen met deze verf beschilderen en zo zou ik alles doen heel het land, wel akelig voor de brandweer maar je krijgt dus geen brand meer en dus is het klaar... woon je altijd veilig... al zal dit wel niet kloppen.
Terwijl ik druk bezig was met de kerstkaarten voor de leerlingen van de muziektheaterklas, kreeg ik toch wel heel vaak het geluid te horen van rollen tape wat men afrolde en er iets mee vastplakte.. en ik vraag me af wat ze nu doen.... ik heb maar niet gekeken want ja ik heb er geen verstand van, ik weet het niet en wie weet is dit wel heel erg brandwerende plakband ook.. en is het nodig.. Vind het trouwens prachtig dat ze met 5 man komen om een ketel te vervangen maar iedereen heeft zo zijn taakje.. de ene mag dan de schroeven aan draaien, de ander moet lopen  weer een ander mag niets doen alleen leuk en lief lachen en ja hoor ook nog dom kijken..... ik denk dat mijn levensles op school ver strekt.. maar goed de ketel hangt, de kast is weer ingeruimd en ik zit nu warm en veilig als ik het goed heb in mijn huisje... totdat men weer iets bedenkt waarbij ik alle soorten vlieg en knustwerk moet doen om te voorkomen dat ik weer vrij moet nemen....we zullen zien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten