donderdag 29 november 2012

okey.. nog eentje

Gisteravond was het echt feest in deze flat.. want terwijl ik wat vaag naar beneden loop via de trap, ja je leest het goed naar beneden loop zie ik ineens op de tweede etage dit stilleven liggen... en ja daar ga ik.. ik denk meteen aan dat iemand ter plekke is neer gevallen tijdens het schoonmaken.... omdat hij het niet meer zag zitten, en dat dit nu een soort eerbetoon is aan de glazenwasser of zo.. want ja dat het niet echt schoon is zie je meteen hier.. aan al het stof wat er ligt.. Meteen schiet mijn gedachten dan naar de tijd dat ik glazenwassers trainde in sociale vaardigheden. Ruig volk dat wel, maar wat heb ik met die gasten gelachen.. en genoten van ze tijdens de lessen. Ik heb dit verschillende jaren gedaan, en ik heb de stiekeme gedachte dat ik die mensen toch aardig wat geleerd heb op de een of andere manier.. maar zeker weten doe ik het natuurlijk nooit. Het mooie is en was dat ik door met ze te werken, ik inzicht kreeg in een aantal leerlingen die ik les geef, en ook het gevoel wat deze mannen vaak hebben. Ze zijn vaak zo in de underdogpositie, en dat begrijp ik wel maar vind het totaal niet terecht om de simpele reden, zij hebben een baan, ze werken keihard, ze doen vreselijk hun best en ze hebben een vak en een kennis op dit gebied dat ik vind dat ze veel meer respect verdienen dan wat ze nu krijgen. Ik heb ze zo getraind op dat ze wel diensbaar moeten zijn, ze hebben tenslotte een dienstverlenend beroep maar ze hoeven niet zich te laten afmaken door woorden of door onbeschoft gedrag van de mensen waar ze werken. Natuurlijk zijn er lompe boeren bij, bij de glazenwassers, maar hoe dan ook het zijn wel vakmensen die respect verdienen. Bedenk maar voor jezelf als je 10 hoog op een hoogwerker moet staan in weer en wind hoe dat is, maar  zij doen het, en nog goed ook. Ik hoorde daar ook verhalen waar ik echt met open mond naar stond te luisteren, dat mensen ze soms betichten van diefstal terwijl ze het zelf in hun tas hebben gestopt of dat ze de glazenwasser controleren op hun werk, dus mee lopen.. nekhijgers.. en als ze ergens een hekel aan hebben is het echt wel die nekhijgers wat heel terecht is vind ik....
Ook moet ik meteen denken aan de diverse reclames van en over de glazenwassers zoals deze met
Maarten Bos. Of deze met de geweldige titel waarom glazenwassers er zo lang over doen Natuurlijk de bekende reclame.. Kopje koffie glazenwasser,  of deze geweldige recalme van coca cola  of deze waar heel veel vrouwen maar ook mannen het heet van kregen....Cocacola light break,  En als je dan doorkijkt op de coca cola reclame krijg je deze ook  de meest sexy reclame ooit door coca cola gemaakt, heeft niets met glazenwassers te maken maar hij is gaaf...
En dit ontstaat in mijn hoofd gewoon door het bovenstaande tafereel.. maar ik heb de ergste gedachte nog hier niet neer gezet omdat ik daar namelijk niet aan wil denken.... dat ik kennelijk ook mijn huis schoon moet maken.... en daar hou ik zo niet van... ik wacht maar gewoon weer op mijn kaboutertje.... Hierbij moet ik meteen aan een dierbare vriendin van mij denken, die ook een kaboutertje heeft, maar die kan helaas niet meer bij haar komen werken, dus nu moet ze het zelf doen.. en ik zeg steeds als ze zegt dat ze iets schoon heeft gemaakt of ze de gebruiksaanwijzing heeft gekregen van haar kaboutertje toen die weg ging.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten