donderdag 8 november 2012

apple tv

Aangezien ik toch langzamerhand een apple huis krijg, met steeds meer apple dingen heb ik maar besloten om ook eens een keer aan de apple tv te gaan.. en dat is ff wennen.. zeker nadat ik het doosje had gekocht en ik dus aan het kijken was wat er in zat. Schrok meteen van de vreselijk moeilijke instructie en zeker van het de woorden die ik gewoon niet begreep.. Ik ben een man van eenvoud, dus heel simpel, ik sluit aan, ik kijk en ja klaar moet het zijn... maar dat is met een apple tv aansluiting wel wat anders. Nadat ik een aantal weken geleden dit vreemde zwarte kastje had gekocht, heb ik heel lang zitten te turen naar wat ik nu moest.. ineens kreeg ik vandaag de geest, gewoon langs de mediamarkt gaan en dan gewoon zeggen dat je een kabel wil voor de apple tv zodat je hem kan verbinden met je tv. en ook, nu komt het, ik heb echt nagedacht een splitter zodat ik mijn hd recorder ook nog kan gebruiken en ik niet steeds ingewikkelde dingen moet doen als ik het ene of het andere wil gebruiken.. kortom ideaal. In middels wel 80 euro armer, maar ik weet inmiddels dat appelspullen niet goedkoop zijn en zeker niet zo goedkoop dat je er mee over straat moet lopen.. maar goed 80 euro voor een boxje dat je voor de helft meer hebt... dus je mag niet klagen denk ik dan. Aangezien ik dan altijd erg ongeduldig ben en meteen de boel wil aansluiten kon het ook niet anders of ik heb dat gedaan.. ik ben begonnen, en ja hoor, ik liep vast, snapte niets van het aansluiten etc.. maar toch doorproberen en ja hoor uiteindelijk de boel aangesloten. Heb ongeveer een kwartier staan te rommelen met mijn kabels en het inpluggen in de achterkant van mijn tv.. en ik maar denken dat het niet past.. wat achteraf erg logisch is want als je hem verkeerd om doet dan doet hij het niet ... begrijpelijk.. dus ja dat was ff wennen... maar toen het zat was het klaar... ineens was het goed, en ineens begon er van alles over mijn scherm te rollen en te blazen en te kijken en  noem maar op.. en er begonnen vreemde tekens te verschijnen... ineens was het zo ver dat ik zelfs de teksten kon lezen van wat er stond en er stond heel duidelijk voer uw paswoord in voor uw netwerk.. en ja daar gaat het altijd mis bij mij, ik heb een keurig boekje gemaakt waarin alle paswoorden staan , maar ik ben zo handig geweest om niet op te schrijven welk paswoord nou weer bij welke afdeling, of toegang hoort.. kortom ik ben dan weer een half uur verder terwijl leuk op het gas de macaronie zwart staat te worden.. wat ik dus dan ook niet door heb, zo slim ben ik ook weer niet.. maar goed ik ben eruit gekomen... het is simpel gewoon blijven proberen. Als dit gelukt is moet je via allerlei moeilijke stappen ineens over op het gaan invoeren van wat je allemaal wilt met via i-tunes te werken en noem maar op... kortom het duurt en duurt maar en de macaroni die staat te wachten word zwarter en zwarter... maar ja we zeuren niet we gaan door en gaan er voor.. we zien wel.. en ja hoor het is gelukt,... ik kan nu via mijn tv en de apple tv muziek draaien, films kijken, ik kan bijna alles alleen word mijn i pad en 1 phone niet herkend dus daar zit nog een probleem voor mij.. dat moet ik nog uitvogelen.... maar ik denk dat iemand die dit leest heel slim is en mij dat graag stap voor stap uitlegt want dan alleen snap ik het.. uiteindelijk ben ik er na een kwartier proberen toch ook achtergekomen hoe je nou de apple tv uit zet.. dat duurde ook even.. maar ik begin het te begrijpen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten