zaterdag 3 november 2012

een monoloog 7 variaties

Vanavond met vriend Frans naar Rotterdam geweest. Tijdens het rijden naar zijn werkadres las ik al op facebook dat vriend Frans zijn kledingsetje waar hij vanavond helemaal de blits mee wilde maken thuis was vergeten.. en dus moest hij in zijn pakje van zijn werk mee naar de voorstelling die door een vriend van Frans was gemaakt in Rotterdam Noord. Het is toch wel grappig om op de billen van Frans dan de tekst V&D te zien.. heeft zo ook wel een komische noot tenslotte, ik zie namelijk nooit billen met de tekst V&D. Maar goed ik heb vriend Frans opgehaald en daarna zijn we samen naar het theater gegaan in Rotterdam noord om daar de vorostelling te gaan bezoeken die al om 19.00 zou beginnen...Gelukkig waren we ruimschoots op tijd zodat we snel nog een hapje konden eten.. en we zijn beland bij, bij de boer en ik kan dit zo aanraden, een restaurant gerund door een hoop jongen leuke gasten en heerlijk en smakkelijk eten en ook snel want dat was mijn voorwaarde toen ik het restaurant binnenliep.. dat het snel moest want we hadden weinig tijd.. en dat kon.. het restaurant had ook een prachtige binnenkant zoals je op de foto hieronder kan zien. Daarna gingen we op een klein stevig doorlooppas naar het cultureel centrum in rotterdam om de voorstelling te gaan zien van de vriend van Frans. Bij binnenkomst bleek echter dat het heel prachtig was neer gezet, het was een prachtig gebouw. De uitleg kwam van de docent en vertelde dat ze een monoloog hadden bekeken en dat de regiseurs daar zelf een stuk uit mochten kiezen en zelf mochten weten hoe ze het wilden vormgeven. We hadden een lopende voorstelling met heel veel afwisseling, Het waren mooie stukken bij en het was erg jammer dat de vormgeving van heel veel stukken zo goed en zo mooi waren maar helaas was het spel vaak bere slecht of zelfs zo over de top of zo een maniertje van spelen.. dat het jammer was.. Slechts 1 meisje vond ik prachtig spelen en die raakte me in mijn hart, op het moment dat ze haar script los liet en ging spelen kwamen de emoties prachtig om te zien. en te ervaren. Daarnaast zaten er prachtige vormgevingselementen in waar ik veel van heb geleerd..Na de voorstellingen hebben we nog lang zitten na praten en veel info uitgewisseld..
ikvond het wederom een leuk en zeker boeiende avond
 
 






1 opmerking: