zondag 11 november 2012

flyeren

Weer was ik te laat met het signaleren van een flyer die onder mijn ruitenwisser was gezet.Ik kan daar soms zo boos om worden, dit keer was het gelukkig een armtierig vodje voor een rommelmarkt bij een kerk, ik spreek hierbij geen oordeel uit over armtierig vodje in combi met de kerk.. al hoewel, als je dit soort snippers moet rondstrooien om mensen te lokken voor je rommelmarkt, kan je je afvragen wat je hier verkeerd doet denk ik. maar ja wie ben ik. Maar verder over het flyeren.. ik was hier blij mee zag hem helaas wel wat te laat, dus de regen had al zijn kans gehad om zijn vocht op het blaadje te laten vallen, en dus zat het papiertje al aardig vastgeplakt aan mijn raam, maar met de ruitenwisser was het redelijk er van af te halen, en de laatste restjes heb ik kunnen verwijderen bij de sporschool waar het papiertje keurig in de prullenbak is beland, de restanten dan, okey daar hebben ze geen papierbak dus ja in een gewone, ben nooit zo bezig met dat soort dingen. sorry alvast. Terwijl ik hier eens over na liep te denken besefte ik me ineens hoe vaak ik van die rotzooi onder mijn ruitenwissers vind, en hoe goed bedoelt ook, men wil mij naar iets toe krijgen en soms naar dingen waar ik niet naar toe wil, omdat het ver buiten mijn belevingswereld ligt, een tupperwhere party, of een kledingsbeursje voor kinderen, een speelgoedbeurs voor aanstaande ouders, een babydump voor nog meer aanstaande ouders ( moet zeggen dat ik babydump wel heel erg schokkend vond toen ik het voor het eerst zag, dacht nog even dat daar echt babys werden gedumpt omdat ze niet zo geliefd waren, of omdat ze niet op papa of mama leken maar op de buurman, of omdat ze misschien blond haar hadden in plaats van rood, ik noem maar wat.. ik begreep het al niet zo goed, heb zelfs nog gedacht wanneer komt de puberdump.. maar na beter te hebben gekeken bleek het om meubels te gaan voor babys die men niet meer wil gebruiken een soort tweedehands winkel, maar toch het blijft een gekke naam.
Het zetten van flyeren onder mijn ruitenwissers, met al  dan niet geschikte dingen, is toch wel erg vervelend zeker als men heel goed hun best heeft gedaan met een mooi glimmend en kleurrijke flyer.. en die je dan niet op tijd ziet, dat door wind en regen en als je mazzel hebt ook nog door sneeuw en ijzel op je voorruit plakt, en als je dan per ongeluk een paar dagen, wegens mileu gedachten de fiets neemt (ja ik weet het ik heb geen fiets dus ik zal mijn auto nooit laten staan tenzij ik op vakantie ben) Kom je er achter dat deze zo kleurrijke en fleurige flyer toch behoorlijk vast zit op je ruit, en als je pech hebt is deze flyer gedrukt met wat goedkopere inkt dan wenselijk is en dus  juist de flyer is inmiddels ene soort van stempel geworden en zit leuk op je voorruit zodat je ongewild in spiegelschrift reclame loopt te maken voor iets waarvan je daarvoor nog nooit gehoord had, laat staan interesse voor hebt... kortom eigenlijk zou men dat flyeren gewoon moeten verbieden.. het is vervelend en denk eens aan al die bomen die men daarvoor omhakt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten