woensdag 7 november 2012

aardappel

 
Het is vroeg als ik vandaag mijn deur uitloop met nog wat slaaprestanten in mijn ooghoeken.. loop ik in het half donker de deur uit en wat zie ik.. ik denk eerst nog dit kan niet, dit bestaat niet.. dit is dom... ik zie daar ineens een aardappel liggen..zomaar zonder waarschuwing of wat dan ook.. ligt daar een aardappel.. wie verzint zoiets.. en nog erger de vraag hoe komt hij daar.. .Kijk als er meer aardappels liggen begrijp ik het maar eentje die er ligt en die je dus ziet liggen. zonder zijn mede aardappelvriendjes die op weg zijn om te veranderen in een leuke aardappelpuree, een leuke gekookte aardappel, of in leuke frietjes of misschien wel heel spectaculair in de schil gekookt en dan opgedient met een lekker sausje van room of kaas. maar nee hoor deze lag daar. ik ga dan toch altijd van allerlei verhalen verzinnen.. dat deze aardappel er misschien wel ligt omdat hij een verborgen spion is van de aardappelgeneratie.. of dat er stiekem een camera in zit die dan alle mensen filmt die uit de deur komen  om zo te weten wie in de flat woont.. of misschien is het wel een aardappel die stiekem is ontsnapt aan de snelkookpan en dus daar ligt te hopen op een betere toekomst dus eigenlijk een vluchtelingaardappel.. het grote voordeel van deze vluchteling is dat hij geen hoofddoekje draagt dus de pvv zal hierop niet gaan schelden.. maar hoe dan ook. dit zijn dan van die gedachtes die me de hele dag bezig kunnen houden waarom die aardappel daar nu ligt..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten