zaterdag 17 november 2012

juist....

Juist dit is niet wie jullie denken wie het is.... het is inderdaad die andere. Op de dag van de inkomst van Sint in het land, met een kleinere boot, met geen kadootjes aan boord, want die gaat hij in Nederland kopen.. wat verzint men toch niet allemaal voor en door de bezuinigingen... heel bizar maar goed, ik liep dus verdwaasd nog met Wie komt er alle jaren... in mijn hoofd wat onwerkelijk in de Intra tuin te kijken naar inderdaad,  het lied van die stille nacht galmde al aardig in goede sfeer door het kinderkoor van jaren geleden, De leidsche sleuteltjes.... en nog meer wanstaltige liedjes die door diverse artiesten zijn vertolkt, maar nooit blijkt dat een lied dan ineens anders is het is en blijft U zijt wellecome en Stille Nacht en noem maar op, maar  dan daar is hij, de kerstman.. een verloedering ten top maar och het is en blijf de kerstman. Terwijl half nederland in de kou staat te kijken naar de Sint en de hulpsinten, dwaal ik wat door de Intratuin omdat ik niets nodig heb.. en dus ook niets hoef te kopen, okey wat kadootjes voor Sinterklaas en ach daar vind ik ook nog een paar poppenkastpoppen, die zo leuk zijn en zodoende kom ik bij de kassa met toch wel een redelijke mand vol.. zelfs een lichtgevende plant van de Intra tuin.. een glow in de dark plant. ik ben benieuwd of hij ook echt werkt want dat is uniek natuurlijk een plant die licht geeft in de nacht.. terwijl jij gaat slapen heerlijk lijkt me.
Verder nog even wat sterren voor op mijn balkon gekocht en verder heb ik alleen maar rondlopen kijken met grote verbazing naar de hoeveelheid spullen die ze daar hebben.. heerlijk en ik heb er veel fotos gemaakt ook als inspiratie voor de kerstkaart van volgend jaar.Ik blijf het iets wonderlijks vinden, de kerstmarkt in de tuincentra.. ik kijk mijn ogen uit met een blik van wat verzinnen ze dit jaar voor de kerst en wat koopt men nu weer.. En toch het verveeld nooit op de een of andere manier, Heb ook het idee dat er gewoon een reuze organisatie achter zit, dat dit jaar staat deze opstelling in Ter Aar, volgend jaar staat deze in Amsterdam en dat het een soort rondreizende kermis is of zo.. dat zou me niet verbazen, Kan me niet voorstellen dat men elk jaar weer allemaal nieuwe dingen koopt en bedenkt om uniek te zijn. Al moet ik zeggen dat ik de kerstman aan het begin we erg sympathiek vond met die rendier tussen zijn benen..... zie foto onderaan, en voor nu alvast een prettige shopdag in een tuincentra.... waar dan ook.. je blijft je ogen uitkijken dat geef ik meteen toe.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten