woensdag 28 november 2012

het is gebeurt.....

Vandaag en eigenlijk al de hele week begin ik de lessen met eerst mijn excuus aan te bieden aan de kids dat ik ziek was de afgelopen week, mede omdat ik het zo vreselijk vond voor de kinderen dat ze mijn les moesten missen, en dat ze dat gedaan hebben blijkt wel door de vele opmerkingen die ik hoor en krijg en kreeg via o.a sociale media. Moet zeggen dat het me goed doet dat ze je toch missen als je er niet bent..Maar daarna ga ik natuurlijk meteen verder met mijn les en vertel ze dan dat het gebeurt is.. dat het echt ons weer is over komen, en dat we er weer niet onderuit kwamen.. en dan vertel ik dat Sint weer in het land is.. Ja als Sint in het land is ja dan moet je er wat mee en dus krijgen de kids de opdracht dat ze een toneelstukje moeten maken waarin 2 sinten voorkomen en waarin iets leuks moet voor komen.. Nu blijkt wel dat wat ik leuk vind niet meer voldoet aan de norm van de kids.. want ik vind het nog leuk als sint van zijn paard valt.. maar bij mijn gasten van nu is het zo dat zwaardgevechten, pistoolschoten.. messteken voor hun helemaal geweldig is en dus leuk... ergens heb ik denk ik een soort van schakel gemist waar het onschuldig baard trekken is over gegaan in iemand met geweld neerhalen.. ik weet het niet.. Maar goed mijn kids spelen nu dus Sint en Piet op Sinterklaas avond en ik moet vreselijk lachen er komen toch mooie stukjes uit, soms heel schokkend soms ontroerend, als een kind een liedje zingt voor, een door hun gebouwde schoorsteen met blokken
zie de foto hieronder, ik vind dat lachen hoe ze bezig zijn. Zie je een leerling ontroerend zingen sinterklaas kapoentje, komt ineens horror Sint binnen zeilen via de schoorsteen en ja daar komt die schakel weer.. dood moeten die kinderen.. Inmiddels hebben een paar leerlingen ontdekt dat ze het masker van Sinterklaas omgekeerd kunnen dragen en dan is hij dus zwart. en dat is dan de horror sint of soms de neger sint, kortom van alles komt er voorbij.. Het leuke vind ik ook vaak bij de nabespreking hoe ze dan reageren erg leuk altijd. Dit keer zei ik bij een groep dat ik hun toneel stukje niet zo schokkend vond waarom ineens uit de groep de opmerking kwam....Moet je maar een keer in de spiegel kijken.... ik dacht dat ik er in bleef, en samen met die gasten heb ik vreselijk zitten lachen.. ik vind dit humor en lef... en het leuke is dat het niet uit disrespect is maar gewoon een slip off the tong.. dus ach hier moet je gewoon om lachen en dat is prima..
de schoorsteen incluis schoenen en nep wortel
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten