donderdag 29 november 2012

en weer gaan mijn gedachten op hol

Gisteravond loop ik de flat uit, en wat zie ik.. zomaar alsof koning winter iets wil zeggen, namelijk de winter komt met veel ijs... en wie weet wel een Elfstedentocht... want als je dit ziet staan in je raam bij de lift.. stimorol ice.. dan kan je toch alleen maar denken... hij komt hij komt.. ut giet on... we gaan weer zingen het bekende lied It giet oan.. van Anneke Douma of het bekende lied.. waar we jaren jaren geleden op stonden te dansen en te zingen.. Bonke veer Liedjes die je gewoon niet kan vergeten.. maar ja of het doorgaat dat is de vraag natuurlijk. Ik moet altijd bij het ijs denken aan de bekende clip van Calve met Evert van Bentum... waar hij zo mooi zit  Het is zo grappig dit soort dingen.. dan toch ineens door zon simpel neergezet tafereeltje ( ik verdenk hier stiekem mijn buurvrouw van) toch weer van allerlei gedachtes krijgt.. Zo vind ik altijd de reclames van Calve zo uniek gevonden dat ik daar nu maar even op door ga, de reclame met Dick Advocaat, (volg de linken om ze te zien), de bekende reclame van Pieter van de hoogeband, en die ik ook zo leuk vind die met Joop zoetermelk,  of gewoon petje pitamintje, en zo zijn er natuurlijk talloze reclames die van Calve zo bijzonder zijn, mede omdat je het niet verwacht.. ik vind ze erg groot in het gebruik maken van tijdelijke talenten om hun product te verkopen.. ze blijven daarbij heel dicht bij de mensen, en zeggen eigenlijk dat iedereen met zijn talent uniek kan zijn of worden.. geweldig.. Ook moet ik denken bij dit tafereeltje.. aan die mentos reclame waarin een jongen zijn adem opstuurt naar een meisje, nadat hij mentos heeft gegeten.. het gebeuren als zij de fles opent, haar mond die openklapt... de papagaai die al zijn veren verliest.. ik lag me een breuk altijd hier bij. Geweldig hoe men soms komt tot mooie dingen in de reclame wereld als je goed kijkt.... en het wonderlijke is wel dat ik door alleen maar te kijken naar dit in mijn flat van alles door mijn hoofd vliegt waar jullie nu weer even getuige van zijn..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten