maandag 9 juli 2012

Wat is dat toch....

Sinds ik 3 jaar geleden gestopt ben valt het me op dat mensen altijd als eerste zeggen.. goh wat knap, wat ik al gek vind want het is simpel je steekt gewoon die sigaret niet meer op en je zet je over die schaarste momenten heen  omdat je weet die zijn maar 3 seconden en dan is het klaar. dan hoeft het niet meer. Ik ben inmiddels mijn blog over stoppen met roken hier in kleine gedeeltes aan het herplaatsen, mede omdat ik het zo leuk vind dit terug te lezen om weer eens te weten hoe diep ik zat en heb gezeten en soms gewoon dacht dit nooit meer.. maar goed, inmiddels drie jaar geleden en wat me dan opvalt dat je dan altijd de verhalen krijgt van.... ja die en die was ook gestopt  en na 10 jaar niet roken is hij weer begonnen.. of nog sterker die is ook gestopt en rookt ook alweer.. Al die opmerkingen vind ik nooit zo gepast en ook erg dom.. in plaats van dat men gewoon zegt goh leuk en door gaan zo krijg je altijd dit soort verhalen en ik ben dat zat.. ik begrijp het niet... waarom moet men altijd vertellen over wat iemand niet gelukt is in plaats van te zeggen nou wat gaaf ik ken een hoop mensen die ook gestopt zijn en nog steeds niet weer zijn begonnen... Het volgen van een dieet, men zegt eersrt tegen je, goh je bent wel dik geworden zeg.. je moet op dieet, en dan ga je op dieet en je doet het goed en na de eerste 5 kilo's zegt men al goh pas je wel op dat je niet te mager gaat worden want dat staat ook niet.. en als je helemaal de bonus hebt zeggen ze ook nog dat hou je niet vol hoor mijn zus haar tante en daar een nichtje van die heeft dit dieet ook gevolgd en toen ze is gestopt zat alles er net zo snel weer aan en dan dubbel ook nog... ik vind het stom. Kan het niet anders benoemen, je zegt toch ook niet tegen iemand die zijn been kwijt raakt, goh die en die is 10 jaar geleden zijn been kwijt geraakt en die is weer aangegroeid... of tegen koningin Beatrix, goh majesteit wat fijn dat u haar zo goed zit, ik ken nog een kapper die dat ook ooit eens heeft gedaan bij iemand met haarlak en een krultang en die mevrouw is nu kaal.. dus ik zou maar oppassen etc.. laten we er mee ophouden aub en het leuk houden. het begint me inmiddels te irriteren dat men steeds daar over begint van dingen die niet gelukt zijn en ik vind dat we de andere kant op moeten nu.. nu gewoon positief er tegen aan en niet meer zeuren en over praten de dingen die niet gelukt zijn maar vooral over alles wat wel lukt en gelukt is.. dat maakt het leven stukken beter.. en al die zuurpruimen die steeds zeggen ja maar.. negeren en laten gaan.... ik kan er zo wie zo al niks mee..
dus bij deze laten we het leuk en positief houden.
En zo gaan we de zomer in...
Zo dit moest ik even kwijt.. en mocht je denken wat een onzin blog. geloof me de neef van mijn tante haar broer en daar weer een oudoom van had een buurvrouw en haar man zijn dochter heeft dit ooit eens gezegd over of wilden tekenen tegen de zeehondjes moord, en dat heeft ook niet geholpen ze heeft nooit een zeehondje gekregen of het moet al Lenie het Hart zijn geweest maar ja die heeft een volledig resevaart met zeehondjes
 hier onder dan nog maar wat leuke plaatjes die ik erg gaaf vond, er zit inderdaad jat werk bij
hond van de buren met de geweldige onderschrift..
en nu gaan voetballen anders stuur ik onze eigen leeuw op je af

vind dit een mooi beeld

getjat van vriend Frans die de hilarische onderschrift erbij zette
ik zei het al sokjes kunnen niet onder een jurkje....

ik denk de titanic?

rooksignalen

geweldig deze...

speciaal voor rianda

gewoon grappig

ik had hem heel snel door wie ook

vond ik wel lenig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten