zondag 15 juli 2012

DE rode loper

witte zaterdag
Gisteren na een lange tocht van 3 uur naar het hoge noorden, waar we met het gezin uit eten zouden gaan, eerst onderweg de nodige oponthoud gehad zoals velen van jullie al hebben kunnen lezen door de fanatieke vakantiegangers.. het leek wel witte zaterdag met al die caravans onderweg met af en toe een verdwaalde ik weet niet wat het was tegen te komen.

geen idee wat dit is

Maar goed na deze lange rit door het mooie Nederland aan gekomen bij mijn Moeder in Mussel, en Mussel zonder kanaal in ieder geval, zoals heel veel mensen altijd weer zeggen, daarmee dus het dorpje onrecht aan doen want het is echt een dorp met 4 kerken en 1 winkel en 2 kroegen.. dus het bestaat, al moet ik bekennen, al heb ik mijn jeugd daar doorgebracht ik zou er niet dood willen worden gevonden.... maar ja wie ben ik. Het bijzondere is wel dat mijn moeder daar woont en eerst wilde ze er weg maar ik geloof dat ze inmiddels beseft dat het daar goed wonen is met de mensen die op haar letten en de kerk waar ze trouw heen gaat om toch naast het religeuze voer ook de sociale contacten te hebben. Het grote voordeel hiervan voor mij als zoon is dat ik weet dat ze op letten of het goed gaat met mijn moeder. Ik doe er dus ook alles aan om te zorgen dat ze daar blijft wonen. Maar bij thuiskomst zat mijn moeder, zoals ik al eerder had geschreven te stralen en nog steeds te lachen.. ze heeft het zo goed gehad met haar reisje van de Zonnenbloem, alle respect voro deze organisatie... Een verhaal wil ik natuurlijk niet onthouden want ze had zitten te geiten met haar zus dat ze een man wilde ( om met haar woorden te spreken geen andere man komt aan mijn lijf) maar toch wel erg grappig natuurlijk dat ze dit dan speelt, dus ze had bij de action een kanten onderbroek gekocht met strikjes.. (dit doet zij gewoon bij de action mijn moeder van 76 met een stalen smoelwerk) en het was inderdaad een doorschijnend geval in blauw.. maar goed op de vakantie met haar kamergenote... waarmee ze de hele dag hebben liggen lachen, tot in het broekplassen toe.. zei mijn moeder de laatste avond, dat ze alels uit de kast zou halen om een man te vinden, en dus pakte ze deze onderbroek uit haar tas, haar kamergenote kwam niet meer bij, en mijn moeder zo tegen haar, hoe ziet dat er uit als er haar in zit, dus die kamergenoot die onderbroek op haar hoofd, en de pijpen om haar oren heen...  en de strikjes mooi naar voren.. en wederom was het toilet te ver... ik moet hier vreselijk om lachen... ze heeft zich op een heerlijk manier uit geleeefd en zich gewoon misdragen als een puber heerlijk... Nu terug naar de titel van deze blog. De rode loper, met elkaar zijn we natuurlijk uit eten gegaan bij de rode loper in Stadskanaal waar ze en lopend buffet hadden, heerlijk eten dat wel, maar voro een vegetarier weinig leuks en lekkers...  veel groente dat wel, en wat salade en veel brood met kruidenboter etc dus dat is prima... maar echt bijzonder was het niet. ik moet wel bekennen het eeuwige gebakken ei of gekookt ei was er niet dus dat is hun prijzigswaardig maar iets anders was er ook niet voor een vegetatier.. dus dat schoot niet op . Ze hebben bij de rode loper wel vaak een speciaal soort eten, zo hadden ze ooit eens haai en dit keer dus krokodil... maar ze zijn slim, ze koken al het vlees bijna kapot in hele kleine stukjes en mengen het met groente en saus een soort van stoofpotje maar volgens mijn broer en moeder, die dat natuurlijk proberen, was er smaak nog kraak aan en je proefde alleen maar de groente en de saus... dus echt spectaculair was het niet. Het voordeel van een lopend buffet vind ik altijd wel dat je zelf kan bepalen wat je wilt eten en ook hoeveel je op je bord doet dat is wel zo lekker.. en genieten ook. Als afronding kon je na het voor en hoofd gerecht naar de ijsgrot waar dus diverse soorten ijs leuk waren uitgestalt in diverse variaties... en dat zag er mooi uit dat wel dus ik heb me bezondigd aan wat ijs met wat suiker omdat ik soms denk dat het goed is om even wat suiker binnen te halen. al moet ik dat altijd bezuren met meteen toch de nacht het zuur en dat ik er erg hyper van gqa worden.
De laatste foto die heir staat vond ik zo zielig gezicht het visje en dan die ogen....  dit is dus door mijn schoonzus op gegeten..
Het zielige visje

mijn moeder met mijn neefje Joost die ook het acteursvak wil leren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten